Notifications
Clear all

Planering 9-13 november

Topic starter

9/11 Måndag
Splash om att vi söker storbloggare.

10/11 Tisdag
Ballad of Gay Tony-recension.

11/11 Onsdag
Acne Kadabra - Kan en häxa bota finnar? Del 1 // Nils Wikner

12/11 Torsdag
Acne Kadabra - Kan en häxa bota finnar? Del 2 // Nils Wikner

13/11 Fredag
Mia och Henrik

Klara och kommande
BLANDAT: Veckans fråga // Jillie Kaaret
BLANDAT: Guide till en lyckad första dejt // Alexandra Algerydh
KULTUR: Intervju: Niclas Perslow // Nils Wikner
Acne Kadabra - Kan en häxa bota finnar? // Nils Wikner
BLANDAT: Krönika om skitsnack // Kajsa Jonsson
FILM: Rec: Flickvänner från förr // Kajsa Jonsson
FILM: Rec: Personal Effects // Kajsa Jonsson
FILM: Rec: Kenny Starfigher // Jillie Kaaret
FILM: Rec: Knowing // Kristoffer Hansson
FILM: Rec: Push: A New Evolution of Superheroes // Alexandra Algerydh

Knowing ska jag få till nu i veckan. Har varit lite anonym på sistone. Bytt lägenhet och installerat mig (och ett halvsnabbt internet), samt att jag är mitt uppe i att producera en jobbig kortfilm för ett halvdant examensarbete. Men Nick Cage och jag ska hänga i veckan. Den flyger upp i admin innan helgen, sen är det upp till anywho att smeka upp den på sajten.

Fred!

ReplyQuote

Yo! Jag åker ju till Uganda/Kenya nästa tisdag och har funderat lite om vad jag skulle kunna göra med det. Skrev ju en stor text efter förra resan så nu kanske det skulle vara lyckat med något slags en (kanske två) gånger i veckan-uppdatering kring livet i en ugandisk stad. Lite reflektioner och skillnader mellan Sverige. Låter detta bra?

ReplyQuote
Topic starter

Kristoffer Hanson:

Den flyger upp i admin innan helgen, sen är det upp till anywho att smeka upp den på sajten.

Gött. Vi kör den onsdag nästa vecka dårå.

Sara Lundin:

Skrev ju en stor text efter förra resan så nu kanske det skulle vara lyckat med något slags en (kanske två) gånger i veckan-uppdatering kring livet i en ugandisk stad. Lite reflektioner och skillnader mellan Sverige. Låter detta bra?

Det låter grymt. Detta kanske vi kan köra i din blogg. Döpa om den till Afrikabloggen eller dylikt(?)

ReplyQuote

Erik Nahlén:

Det låter grymt. Detta kanske vi kan köra i din blogg. Döpa om den till Afrikabloggen eller dylikt(?)

Låter finfint. Jag skriver mitt sista inlägg i bloggen innan resan imorgon morgon.

ReplyQuote

Låg i sängen och skulle precis somna när jag fick en idé. Skulle det inte vara kul att köra en "en dag i en skribents liv", dvs att vi i redaktionen får var och en/de som vill skriva, en text, eller något, i dagboksliknande form, så får läsaren följa skribenten under en dag, med händelser och funderingar.

Sen kom jag på ännu en grej. Typ "En dag som radioprogramledare", eller "En dag som journaliststudent", "En dag som snickare" osv, en text om ett yrke. T.ex. jag har ju ett eget radioprogram, och i texten skulle jag då skriva om hur saker och ting fungerar, tankar, funderingar, fördelar och nackdelar osv.

Det här inlägget kan tyckas vara osammanhängande, och de må det kanske vara, men jag skyller på att jag är på gränsen till att somna.

ReplyQuote
Topic starter

Sara Lundin:

Låter finfint. Jag skriver mitt sista inlägg i bloggen innan resan imorgon morgon.

Cool. Säg till när du har något bra material i bloggen på gång, massa bilder eller dylikt, så kan vi splasha den. Kom ihåg att skicka en lämplig splashbild först bara 🙂

Angelica Capitao:

Skulle det inte vara kul att köra en "en dag i en skribents liv", dvs att vi i redaktionen får var och en/de som vill skriva, en text, eller något, i dagboksliknande form, så får läsaren följa skribenten under en dag, med händelser och funderingar.

Jamen precis, vi har haft de där tankarna förut, var det du som spånade fram det då också?

Angelica Capitao:

jag har ju ett eget radioprogram, och i texten skulle jag då skriva om hur saker och ting fungerar, tankar, funderingar, fördelar och nackdelar osv.

Ja kör hårt Angelica!

ReplyQuote

Erik Nahlén:

Jamen precis, vi har haft de där tankarna förut, var det du som spånade fram det då också?

Hmm, ingen aning. Kanske det?

Erik Nahlén:

Ja kör hårt Angelica!

Då börjar jag skriva på torsdag, när jag är i studion, så den är nog klar under helgen om jag inte har för mycket att plugga. [y]

ReplyQuote

Tråden raderad från Redaktionen/Planering & Arbetsuppgifter

ReplyQuote