Jonnybravo91:
Klocka? Nä nu driver du med mig! Klocka är vad som man styr bilar med
nä tard!!!
ohYEA_:
nä tard!!!
Du kan va tard, tard!!!!
:<
ett förlag
zeazide:
Vart liksom ska man prao om man vill bli författare?
bokhandel! ^^
Kolla om du kan få prao på någon tidning, även om du kanske vill skriva romaner så får du kanske lite tips av journalister! Finns väl endel journalister som blivit författare?
Förlag? 🙂
zeazide:
Någon som har någo bra/roligt förslag?
Ta kontakt med någon författare som bor i Sverige som du tycker om. Författare brukar oftast ha stora egon, och ifall någon vill studera dem i deras vardag så blir dom säkert överlyckliga.
Bibliotek eller bokaffär.
Chickfactor:
men eftersom din meningsbyggnad verkar ganska fuckad kanske du borde tänka på ett annat yrke
zeazide:
Vart liksom ska man prao om man vill bli författare?
PRAO:a på ett jobb där du får jobba och röra ditt fett lite. Min PRAO fick mig att inse att dagarna var långa, jobbiga och att man blev tvungen att jobba. Either you're in, or you're out.
PRAO:ade på en mäklarbyrå och en restaurang. Jag säger bara: STUDERA! Annars kommer du hamna på en restaurang, vilket är överdrivet romantiserat om du nu inte är högsta chef.
Det var verkligen som två kontraster där. På mäklarbyrån var det fräscht, man hade ergonomiska stolar, man gjorde olika saker, personkemin är bra, man var inte stressad. Så det lönar sig att se det här så att man inte tror: "Ja, kan väl ta yrkesförberedande. Få mina cash snabbt och mycket." Det finns en anledningen varför man får snabba cash på ett praktiskt yrke - det är jobbigt!
Nu kom jag in på något helt annat... Men jag tog 1 v. på ett ställe och 1 v. på något annat. "Om man ska bli författare"...nja. Vad ska du göra liksom. "Ja, sortera mina böcker vetja?"
zeazide:
Usch och blä, jag har prao snart... Hatar prao!! Vart liksom ska man prao om man vill bli författare? ;/ Någon som har någo bra/roligt förslag? Inte affär, restaurang, hotel, dagis. Har redan varit där
oavsett vilken arbetsplats du praoar på kommer du ändå bara tvingas göra skitjobben, så jobba på ett ställa där även skitjobben är roliga.
Praoa på dagis igen så kan du skriva en bok om hur jobbiga ungarna var med dig.
Kommer bli en storsäljare
Tråden låst på grund av inaktivitet