Jag har nu varit i kontakt med alla stora filmdistributörer och ordnat så att vi får inbjudningar till pressvisningar av nya biofilmer!
Tyvärr får vi bara inbjudningar till visningar i Stockholm, men vill ni som bor på andra orter gå och se en viss film så meddela mig i god tid så ska jag göra mitt allra yttersta för att försöka fixa det!
Sverigepremiär fredagen den 23 mars av THE HUNGER GAMES, med Jennifer Lawrence i huvudrollen
PRESSVISNING;
Stockholm - onsdagen den 21 mars kl 10:00 på biografen Grand, Sveavägen 45
Göteborg - onsdagen den 21 mars kl 10:00 på Biopalatset
Malmö – torsdagen den 22 mars kl 10:00 på Filmstaden Storgatan
Filmen är ca 2 tim 20 min och är inte censurerad vid utskickstillfället
Observera att denna inbjudan gäller för en person och ska uppvisas i entrén!
THE HUNGER GAMES - synopsis
THE HUNGER GAMES är baserad på Suzanne Collins succéroman med samma namn, om en gastkramande framtid som är grym, rå, falsk och egentligen bara handlar om en sak – att hålla folket i schack.
Varje år direktsänds Hunger games som en av de största mediala händelserna. Från varje distrikt lottas två ungdomar mellan tolv och arton ut att delta i tävlingen. De skickas omedelbart till huvudstaden där de ska stylas, tränas och visas upp i direktsända intervjuer, för att sedan delta i spelet där bara en vinner – den som överlever.
Katniss Everdeen är fjorton år. Hon älskar sin lillasyster Prim över allt annat och försöker skydda henne från allt hemskt i distrikt tolv, men mot Hunger games har hon inget skydd. När det är Prims namn som dras i lottningen ser Katniss ingen annan utväg än att själv ta Prims plats i spelen... Regi: Gary Ross. I rollerna: Jennifer Lawrence, Liam Hemsworth, Josh Hutcherson, Elizabeth Banks, Woody Harrelson, Lenny Kravitz m fl
André Vifot Haas:
Göteborg - onsdagen den 21 mars kl 10:00 på Biopalatset
hej?
Knarko:
hej?
Om ingen skribent är intresserad så kan jag tänka mig att låta dig gå. Du får besked på fredag (om jag glömmer så påminn mig)!
Sverigepremiär fredagen den 30 mars av det klassiska familjeäventyret SPEGEL, SPEGEL – äventyret om Snövit, med Julia Roberts och Lily Collins i rollerna
SPEGEL, SPEGEL är dubbad till svenska och Anna von Rosen, Elina Ræder, Jacob Stadell, Nick Atkinson, Kristian Ståhlgren och Sharon Dyall m fl gör de svenska rösterna.
PRESSVISNING i Stockholm
Torsdagen den 22 mars kl 13:00 på biografen Grand, Sveavägen 45
Filmen är ca 1 tim 50 min och är inte censurerad vid utskickstillfället
Observera att denna inbjudan gäller för en person och ska uppvisas i entrén!
SPEGEL SPEGEL – Äventyret om Snövit är en spännande äventyrskomedi fylld med romantik, humor, svartsjuka och svek.
I den här spektakulära filmatiseringen av den klassiska sagan ser vi Oscarbelönade Julia Roberts som Drottningen, Lily Collins som Snövit och Armie Hammer som prinsen.
Drottningen lurar till sig både den stilige prinsen och kungariket. Hon förvisar också ut Snövit i skogen för att bli av med henne för alltid. Men Snövit räddas av ett gäng bestående av sju småväxta banditer och med deras hjälp ska hon nu vinna över drottningen och ta tillbaka allt som tillhör henne. Regi: Tarem Singh. I rollerna: Julia Roberts, Lily Collins, Sean Bean, Nathan Lane och Armie Hammer mfl
André Vifot Haas:
Kan icke, ska på en intervju den dagen 🙁