Aviseringar
Rensa alla

Pridefestivalen 2011


Förstår mig inte riktigt på pride. Det känns som de flesta icke översexuella och mer vardagliga homosexuella stannar hemma. 😛 Eller det är det intrycket jag får iallafall


   
SvaraCitera

Patrick:

Det är helt irrelevant vad folk "tycker" om homosexualitet

Jaså det är det? Det som folk tycker och tänker rätt om saker som intresserar dig passar dock säkert vääääldigt bra. Jag sa själv att det inte är människans naturliga sexuella läggning (vet inte varför du envisades med att ta upp det igen) men med tanke på att Jorden redan är relativt överbefolkad gör det ingenting att en så pass liten del av mänskligheten är homosexuell då resten klarar sig utmärkt med att fortsätta överbefolka planeten på egen hand.

Patrick:

Påstår du att Bibeln inte är trovärdig?

Ja det gör jag. Helt ärligt borde den ha någon form utav disclaimer innan boken börjar där det står: "This is fiction."

Patrick:

Allt tjat om känslor hör inte ens hit.

Givetvis inte. Det gör de heller inte om jag skulle komma hem till dig nu och slita halsen av dina nära och kära. Du skulle vilja se mig död eller i alla fall veta att jag ruttnade i fängelset tills jag dog; men jag slipper undan med 10-12 år för dråp. Inget personligt mot dig givetvis, det var bara affärer.

Patrick:

Kvinna och man är ägnade för varandra och det står i Bibeln och det är så för om alla var homosexuella skulle djuret människan dö ut.

Ahja. Nu är det återigen så att så är inte fallet. Så den tankegången kan du lika bra lägga ner. Du försöker skylla på något som inte är där, vilket kanske funkar bra bland dina kompisar och i dina kretsar men här får du försöka komma med något bättre.


   
SvaraCitera

GreenAnonymousMan:

Jag sa själv att det inte är människans naturliga sexuella läggning

Ändå blir djur homosexuella? Är det inte väldigt irrelevant vad som någonsin är naturligt? Det är väldigt naturligt att vara polygam?


   
SvaraCitera

Semi:

Är det inte väldigt irrelevant vad som någonsin är naturligt?

Jo, det är ju det jag sitter och säger till honom...


   
SvaraCitera