Aviseringar
Rensa alla

Problem med växel på 850 GLT

haha.

hahaha a en volvo raggare.. tror fortfarande att vi lever på 90-talet!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen att just 850 är den mest värdelösa bilen du kan åka runt i gör ju inte saken bättre. Nu vet jag inte hur glt motorn är men dom andra dricker i sig stora mängder olja och är helt oekonomiska att äga med tanke på soppan som ligger på stadiga 0.8 - 0.9 landsväg i ca 110km/H och en bit över litern vid stadskörning. Och sen ska vi ju inte prata om hur den är att köra i rent underhållningsvärde, det kränger det slänger och den reagerar slött på allt du som chaufför kan tänkas göra. Dock sitter man rätt bekvämt på landsväg men ljudnivån är lite väl hög i kupén. Och ja jag kör själv en 850 kombi -95a och har under en kortare tid åkt runt i en 850 sedan årsmodell okänd. Båda är lika tråkiga att köra men med tanke på volvos säkerhet så är det ett säkert kort om du har planer på att krocka.

SvaraCitera
Da_man

trewqaz18:

haha.

Kul om du kunde argumentera för din sak som samuraj gör istället för att fjolla runt.

SvaraCitera
dududu

Vet inte om det fortfarande är aktuellt men bara en sådan enkel sak som att byta växellådsolja kan hjälpa. Förutsatt att det inte är gjort på ett tag.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Da_man:

Kul om du kunde argumentera för din sak som samuraj gör istället för att fjolla runt.

Det är svårt att ge kritik på ett vettigt plan när man aldrig har suttit bakom ratten på en liknande bil. Blöh blöh volvo är skit. Volvo gör bra bilar men enligt mig är 850in inte en av dessa.

SvaraCitera
Da_man

Samuraj:

Det är svårt att ge kritik på ett vettigt plan när man aldrig har suttit bakom ratten på en liknande bil. Blöh blöh volvo är skit. Volvo gör bra bilar men enligt mig är 850in inte en av dessa.

Självklart är det så men man hoppas att såna personer kunde täppa igen truten istället.Jag har själv vuxit upp med 850 kombis och du har rätt i allt du nämnt men motorerna är även fast dom är olje- och bensintörstiga riktiga jävla evighetsmaskiner.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Da_man:

Jag har själv vuxit upp med 850 kombis och du har rätt i allt du nämnt men motorerna är även fast dom är olje- och bensintörstiga riktiga jävla evighetsmaskiner

Ja jo det är ju inget fel motormässigt. Eller ja det är väl bara glt:n som duger till något. 144 hästarn på 2.5l är ju slöare än jag vet inte vad. Omkörningar i lätt mot lut är ju ett jävla helvete.

SvaraCitera

trewqaz18:

nope.. men jag kör bilar från 80TALET även fast vi lever på 2000talet..-82 volvo 760 td me åppställd pomp som svartköler[y] skattesmitare också snart[bigsmile]

undra hur mö du förstod av detdär på en skala 1-10[rolleyes]

SvaraCitera
Ämnesstartare

pörr40:

nope.. men jag kör bilar från 80TALET även fast vi lever på 2000talet..-82 volvo 760 td me åppställd pomp som svartköler[y] skattesmitare också snart[bigsmile]

undra hur mö du förstod av detdär på en skala 1-10[rolleyes]

Även om han inte förstod vad du menade så framgick det ju ganska klart att du är en bonnläpp!

SvaraCitera

Samuraj:

Även om han inte förstod vad du menade så framgick det ju ganska klart att du är en bonnläpp!

nja,bor i stan..men har inget emot bönder! faktum är att många av mina kompisar är bönner.

SvaraCitera

Samuraj:

klockrent!

bönder och tattar volvo!

alla volvo bilar (äldre) är klumpia, Whatever.
enda jag tycker 240,740 duger till är is bil.

SvaraCitera
Da_man

Samuraj:

Ja jo det är ju inget fel motormässigt. Eller ja det är väl bara glt:n som duger till något. 144 hästarn på 2.5l är ju slöare än jag vet inte vad. Omkörningar i lätt mot lut är ju ett jävla helvete.

Tja, jag har aldrig provat på några förrutom glt och dom funkar helt okej vid omkörning.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera