Notifications
Clear all

Problem

Topic starter

Hej jag har ett problem det finns en tjej i min klass som är underbar men jag vågar inte fråga vad hon känner ni kanske tycker att det låter lätt men låt mig berätta mer om min klass först och främst tuffingarna det finns en riktig tuffing i min klass som vad ska jag säga.... Styr med järnhand så om man säger till länarna att han har gort nåt får man en smäll eller så får han resten av klassen att gå emot mig för att dem är rädda för att dem ska få en smäll den som klassen ställer sig emot blir rettad i en dag men ibland är det värre en kille i min klass blev mobad jag försökte stoppa det män jag kom snabbt på att om jag går emot så blir jag mobbad men lärarna fick stopp på det vid slutet av året fick vi reda på att mobaren skulle sluta i våran klass vi hade ett party bakom hans rygg men efter lovet börgade han igen har inget hopp kan inte lämmna hene

Ämnesetiketter
Topic starter

Bli tuffare

ReplyQuote

den "tuffa" killen behöver möta nån som inte viker sig utan bara drar en käftsmäll så han drar i golvet

ReplyQuote

Delete Facebook, hit the gym, lawyer up

ReplyQuote

Och använd skiljetecken

ReplyQuote

handendärnissen:
den "tuffa" killen behöver möta nån som inte viker sig utan bara drar en käftsmäll så han drar i golvet

hatar dessa som tror dom äger alla

ReplyQuote

Kan köra över ungjäveln med en traktor om du vill.

ReplyQuote
ryu
 ryu

Jag kan relatera till att det inte är lätt, förstår dig precis. Men om du känner att du själv skulle kunna klara det är du då okej med att någon annan frågar chans på tjejen för dig?  Tänker då att du måste först berätta för personen som (om du vill) ska berätta vad det är som du tänker etc. Annars tänker jag att det finns en chans att du vågar själv senare efter mer "träning" på att inte vara så nervös, så spara det till senare och träna upp motivationen först också, tänk till dig att du verkligen vill och skulle faktiskt kunna klara det om du verkligen vill fråga chansen, det är ju trots allt personen du gillar, tänk dig hur positivt det skulle vara om personen känner samma sak för dig. På tal om den där tuffingen dock, enda sättet jag kan komma på att du måste berätta för någon. Det kan vara någon nära till honom tillexempel så att det blir en större chans att han lyssnar och kanske slutar. Andra exemplet är någon vuxen, någon som skulle kunna ta tag på det här utan att behöva vara någon nära och ändå ha en chans att lyckas få honom att lyssna och faktiskt sluta med det han håller på med för han måste inse att det här är inte okej någonstans. Att dina föräldrar, eller att någon av din släkt får tag på någon vuxen på skolan, helst någon du litar på men också helst någon lärare eller rektorn skulle jag tipsa. Att han är ännu tuffare efter att någon vuxen får tag på honom kan bero på att du berättar om vad han håller på med själv, då kan han tänka sig att hota dig med sitt beteende på ett sätt. Eftersom att du själv går till någon vuxen så känner han att han stoppa dig med att fler mot en som han gjort förut.

ReplyQuote
Topic starter

hur hänger tjejen och mobbaren ihop? skriv lite mindre förvirrat

ReplyQuote