Själv ska jag göra en dokumentär om Slaget vid Stalingrad.
Ska skriva ett arbete kring Trotskismen i förhållande till Leninismen och den kontemporära svenska Trotskistiska rörelsens förhållande till profeten.
Skrev nyss projektplan och det verkar fett förutom att jag "måste" läsa typ 15 verk av Lenin, Trotskij och för en sidogrej även Stalin.
:F
I_am:
Är ju såhär att man ska ha ett projektarbete sista året på gymnasiet och problemet är att jag har ingen blekaste aning om vad det ska handla om :S Känns så jävla jobbigt att det ska komma just nu när man har massor av annat plugg o sånt skit. Nån som har lite idéer?
gud jag håller med dig. de är verkligen svårt att komma på någonting. har du funnit en lösning? jag tänker för fullt.
rambling:
eeh snor tråden lite!! nån som har tips på vad man kan göra om man vill göra nåt om språk, typ tyska? om jag vill lära mig mer tyska liksom, går det att sno ihop nåt snyggt projekt av det?
Du kanske kan hitta flera olika metoder för att lära dig tyska och göra en utvärdering över vilken du tycker är mest effektiv? Typ, jämföra mellan en kvällskurs, rosetta stone och använda en lärobok?
Eller läs en bok som är skriven på tyska och läs översättningen, sedan jämföra dem och skriva hur läsupplevelsen påverkas.
Eller bara skriva en uppsats på tyska?
Floppsen:
Jag och 2 polers gjorde detta:
http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.2126519-killar-det-svanger-
Coolt
Men hörrni, nu behöver jag tips här. Jag ska också fixa ihop ett projektarbete och börjar få lite panik vill nämligen ha undan det här så snart som möjligt. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, tänkte först skriva en uppsats om ätstörningar, men vet inte om jag kan få det att täcka ca 100h Så har ni några förslag? Jag går hotell och restaurang så det måste vara något som kan kopplas dit.
grönkaktus:
Så har ni några förslag? Jag går hotell och restaurang så det måste vara något som kan kopplas dit.
Byt ut "skriva uppsats om" till "forska på området om" så får du garranterat ihop 100h. Du kan ju typ göra undersökningar om folks matvanor osv
Floppsen:
Byt ut "skriva uppsats om" till "forska på området om" så får du garranterat ihop 100h.
Jo smart där
Floppsen:
Du kan ju typ göra undersökningar om folks matvanor osv
Ska ta mig en funderare.
grönkaktus:
Jo smart där
I_am:
lite idéer?
Vad går du för program/inriktning?
Åh, projektarbetet. Ångestframkallande.
Säger som de andra, gör något som har någon koppling till det program du går.
Pendulum:
Ångestframkallande.
Minst sagt
jag läser handel med media inriktning, skulle göra en konstfilm med 2 kompisar om droger, ätstörningar och depression men nu idag så hoppade mina vänner av och tänker göra ngt annat. Jag är körd!!!
Ordet projektarbete ger mig ångest. Ska skriva en hel bok och har inte ens börjat. Ahh... Jag suger!