Aviseringar
Rensa alla

PUNK!!

Postlapsaria:

WHAT var? :O 7e nu?

hisingen någonstans, ja.

spelar i vänersborg dagen innan, jag ska på båda.

SvaraCitera

SvaraCitera

internet:

hisingen någonstans, ja.

spelar i vänersborg dagen innan, jag ska på båda.

fett! hoppas det itne kostar för mycket. haha ingen komerm vilja följa med, är lite ensam med min musiksmak. ^^

SvaraCitera
Ämnesstartare

http://open.spotify.com/user/madball/playlist/6klHVV2NAqKk4B3ZrRAA8Q

Hardcore/punk-lista.

Punken är död i princip.

SvaraCitera

Postlapsaria:

fett! hoppas det itne kostar för mycket. haha ingen komerm vilja följa med, är lite ensam med min musiksmak. ^^

kostar 50 pix och det kommer vara en del gött folk där!

SvaraCitera

internet:

kostar 50 pix och det kommer vara en del gött folk där!

får se 😀

SvaraCitera

Postlapsaria:

får se 😀

klart du ska gå jag menar det är sveriges bästa liveband typ, såg dem i karlstad i somras och det var magiskt

SvaraCitera

internet:

klart du ska gå jag menar det är sveriges bästa liveband typ, såg dem i karlstad i somras och det var magiskt

trevligt. Har de släppt något nytt nyss eller? har bara en ep elelr något med dem tror jag.

SvaraCitera

Postlapsaria:

trevligt. Har de släppt något nytt nyss eller? har bara en ep elelr något med dem tror jag.

de har ju släppt fullängdaren, som inte är jättebra, heir-epn som är fullängdad perfektion, sen har de släppt en gamaml sjua som skulle kommit ut 2005, en splt med ett amerikanskt band jag inte minns namnet på och ska släppas på en sex-vägs-split med bla. Kias Fansuri, sjukt bra malaysiskt screamoband.

ingen koll på om de ska släppa ännu mer.

SvaraCitera

internet:

malaysiskt screamoband

coolt!
egentligen är nog italiensk screamo bästa enligt mig, men , typ La Quiete och Raein men amerikanerna var/är inte dåliga dem heller, pionjärerna ju

SvaraCitera

Postlapsaria:

egentligen är nog italiensk screamo bästa enligt mig, men , typ La Quiete och Raein men amerikanerna var/är inte dåliga dem heller, pionjärerna ju

tycker fransk är bäst, mihai edrisch, daïtro, amanda woodward, sed non satiata...

malaysia har en del fett med där kias fansuri är bäst, sedan är ju norge inte helt fy skam heller med snöras och the birds are spies they report to the trees.

vill höra mer rysk screamo, har typ bara hört optimus prime som är helt ok, lite för cleant sound kan tyckas. hört att marschalk ska vara bra.

amerikansk screamo håller hög klass i regel.

SvaraCitera

internet:

tycker fransk är bäst, mihai edrisch, daïtro, amanda woodward, sed non satiata...

inte hört något där kände jag

sjunger/skriker de norska banden på norska? (hade varit ganska roligt ^^)

SvaraCitera

Postlapsaria:

sjunger/skriker de norska banden på norska? (hade varit ganska roligt ^^)

hehe, nej. kaospilot också bra norskt band.

Postlapsaria:

inte hört något där kände jag

lyssna på daïto och mihai edrisch först

det finns två liveklipp länkade tidigare i tråden när jag förklarade för mcluver vad screamo är. det är: fett

SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte punken någonsin kommer att dö ut, bara utvecklas. så länge DIY kulturen håller i sig i USA och överallt i världen kommer det ploppa ut riktigt najs cross-genre band.

"ebba grön punk" är nog i stort sett död dock.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera