Aviseringar
Rensa alla

Radera denna tråd

Ämnesstartare

Min vän X Ysson har de senaste månaderna trollat på victoriamilan. I en komplicerad historia så tvingas han av sitt samvete eventuellt uppge att herr X identitet varit falsk på sidan även om herr X inte ämnar att uppge sin riktiga identitet så finns hans ip-nummer att spåra.

till det hela hör även att X fått gratis premiumkonto på sidan eftersom denna är tjej på sidan. det verkar orimligt att det ska falla in under urkundsförfalskning och det förefaller väldigt rimligt att den från google lånade bilden skulle falla in under copyrightbrott även om detta är ytterst långsökt iom att majoriteten av medlemmarna här begått samma brott och antagligen en betydande del av det svenska folket.

tl;dr: X Ysson har trollat på en sida och måste erkänna att han trollat men inte vem han är. Vilka brott har X Ysson begått? Det är ganska liten risk att personen anmäler X Ysson då personen i fråga känner X Ysson ytligt och i övrigt är en reko människa.

ifall det är alltför allvarligt så kan X Ysson försöka sig på en mindre virtuell och spårfylld värld där omständigheterna är lite luddigare, ge gärna tips på hur ett sådant ärende kan gå till.

ÄNDRAT 2010-12-28 12:46
Radera denna tråd.

ÄNDRAT 2010-12-28 12:46

Citera

Är nyfiken på varför X Ysson måste erkänna att han trollat.

SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Är nyfiken på varför X Ysson måste erkänna att han trollat.

En gift person med någon form av anknytning till X Ysson har antagligen raggat på X Yssons troll och detta förföljer X Ysson lite. X Ysson tänker inte utveckla det ytterligare.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

hittade bara den här flashbacktråden[sad]

https://www.flashback.org/p16724230

SvaraCitera

kosjka:

En gift person med någon form av anknytning till X Ysson har antagligen raggat på X Yssons troll och detta förföljer X Ysson lite. X Ysson tänker inte utveckla det ytterligare.

Ahaa, aj aj aj!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Urkundsförfalskning är det väl bara om man legitimerar sig (eller skriver under något med falsk namnteckning), eller? Tror inte det gäller om man bara påstår att man heter Sven Svensson eller liknande.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Urkundsförfalskning är det väl bara om man legitimerar sig (eller skriver under något med falsk namnteckning), eller? Tror inte det gäller om man bara påstår att man heter Sven Svensson eller liknande.

såvitt jag uppfattat det hela så gäller det som du säger bara när man legitimerar sig med någon annan eller falsk namnteckning. så tror inte det faller in där.

SvaraCitera
Ämnesstartare

jag trollade och blev avstängd, det hände inget. Brottsmässigt är det inget problem. Däremot låter det väldigt jobbigt för herr X att bli raggad på av någon i hans närhet 🙁 jag lider med dig.. honom.

SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

jag trollade och blev avstängd, det hände inget. Brottsmässigt är det inget problem. Däremot låter det väldigt jobbigt för herr X att bli raggad på av någon i hans närhet 🙁 jag lider med dig.. honom.

X tog sig mod till det nu, vi får se vart det leder. X tänker iaf inte röja sin identitet.

SvaraCitera
Åtta

Tråden raderad från Forum PLUS/Övriga diskussioner

SvaraCitera