Aviseringar
Rensa alla

Rädd att jag är schizoid.


ickus
Ämnesstartare

Igår hittade jag lite information om schizoid personlighetsstörning och är oroad över hur alla symtomen passar in på mig.

Jag är otroligt ensam av mig och känner inte att jag klarar av att kommunnisera med andra, inte på grund av ångest utan endast för att jag inte vet vad jag ska säga och för att jag sällan hittar någon koppling till andra. Jag vill inte vara med andra människor utan bara mina föräldrar och jag är rädd att jag inte kommer kunna ta hand om mig själv eftersom jag inte vill flytta hemifrån. När jag väl försöker träffa andra vill jag strax efteråt hem igen och jag klarar inte ens av att svara när bekanta ringer. Jag hittar ofta på bortförklaringar varför jag inte kan träffa andra också. Jag har inte heller något behov av att ha en partner eller ha sex.

Jag har suttit inne på mitt rum flera månader, då jag inte går i skola eller jobbar. Trots att jag inte vill vara med andra direkt så känner jag mig väldigt ensam ofta.

Nu skriver jag väldigt oorganiserat för jag kan inte sätta någon struktur på allt detta. Men finns det någon med samma liv?

Jag känner dock att detta är ett problem (kanske jämfört med andra schizoider) men vill aldrig prata om det då jag känner att komunikation är jobbigt.


   
Citera

Tråden raderad från Forum PLUS/Motgångar och Problem


   
SvaraCitera