Aviseringar
Rensa alla

Raggare


haha det är kul att se att det finns så många fördommar. ser mig själv som raggare jag går själv klädd i träskor sletna jeans skinnväst tshirt med något "motor" tema ibland tjock tröja med eddie meduza självklart västen över då eller skjorta ochväst, Sen måste man ha brylcreem. Självklart finns det även svin bland raggare likaså som det finns svin bland invandrare svennar, pensionärer osvosv. Pessar gör väll alla killar överallt. Snusar varierar ju. Volvo eller amerikanera beror ju på vad man är för sort, musik som jag själv lyssnar på är Eddie Meduza Dansband och Ultima THule [y] så man får ju bilda sig en uppfattning om de olika individer man träffar och inte dra alla över en kant,


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera

Kom till power meet i västerås så får du nog se hur dem ser ut och beter sig [rolleyes]


   
SvaraCitera

Fan, de vore en jäkla dröm att få komma till Power Meet. Enda problemet för mig är skjuts, sovplats och alkoholen, sen lever man med dom andra 😉

Snus, leva en hel jävel, retas, strula, ja vafan som helst! Rena livet![bigcheers]


   
SvaraCitera
AiRB0x

Nu finns det två versioner av raggare mkay?

Den första är den vanliga 40 plusaren som är ute o åker med fjortisar och åker en sunkig cheva caprice från 80 (för att dom har taskig ekonomi) som är ute på stan och är allmänt äckliga varje lördag.

http://www.blog4history.com/wp-content/uploads/2009/06/800px-two_genuine_raggare...

Den andra versionen Volvo/blöjjraggarna (ve o fasa) Nu är vi verkligen nere o skrapar i skittunnan långt ner. Ungefär som 40 plusarna men dom åker istället volvo 740 som är kapade (a-traktorer) dem är finniga luktar svett och har alltid med sig minst 50 pers i traktorn. Keps är vanligt också.

80% av min umgänges krets är blöj/740 raggare så ja jag vet.
Självklart är inte alla på det sättet jag beskrev dem, men många är det.


   
SvaraCitera

Jag har varit raggare, va.


   
SvaraCitera

De utgör en massiv del av Dalarnas befolkning, iaf på sommaren, oftast hyser dem sympatier för SD och bär patriotisk t-shirt.


   
SvaraCitera

Snusarn:

Är det så att dom klär sig bara i jeans och läder jackor, går i träskor och boots. Dricker öl och snusar lös snus, åker runt i en Cheva eller Cadillac, slåss och härja utanför krogar och folkparker, pissa vid vägkanten och röka på bensinmackar?

öö.. Det gör väl alla människor..? Fast slåss ä ju onödigt.

Turkeso:

här därr ja bor har dåm låga volvo 142:or rållade i blåt me stora terrningarr i vindrutann å lysnar på edie meduza

...svansar, blöjraggare, volvonördar.. Det där är inte raggare.. [confused][n][no-no][tired]

Matilda1988:

Fula, vidriga, skriker, luktar m.m.

Nu drar du ju alla över en kam.. Det är ju jävligt fel att göra. Exakt samma sak som hitler gjorde.

DMITRI:

njaaa.. det är väl mera typ volvo 240 och 460 som gäller..
och så hänger dom utanför mcdonalds och bråkar ja.

[mad][mad] volvo är inte, har aldrig och kommer aldrig bli en raggarbil!! Det är ju för helvete en svensson bil! Inga raggare kör volvo!

Avregistrerad:

Riktiga raggare har Amerikanare!

[y]


   
SvaraCitera

Budolicious:

Det lät la som en rätt bra beskrivning. Jag är evigt tacksam för att det är en så gott som utrotad ras i Göteborg

Hahahahah nej. Man ser dem rätt ofta i vasastan, de ska till Sibylla.


   
SvaraCitera

CZeleaC:

Hahahahah nej. Man ser dem rätt ofta i vasastan, de ska till Sibylla.

Det är samma tre bilar. Som kommer från orust, typ.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Det är samma tre bilar. Som kommer från orust, typ.

Hur vet du det? har du frågat? ne juste!!! blärghgwjd! Nej men allvarligt talat, så har jag sett rätt många olika bilar på sista tiden. Vilket faktiskt är rätt förvånande och något oroväckande då raggare är äckliga.


   
SvaraCitera

Snusarn:

Cheva eller Cadillac

Dom kör bara fordar dhaaa.....[zzz]


   
SvaraCitera