Aviseringar
Rensa alla

Rasism


Gys:

Vill gärna ha källa på ett enda fall med svenskar som kastar sten på räddningstjänst, bränner bilar etc.

http://aktuelltfokus.se/valdsexperten-stenkastande-overklassungdomar-soker-uppmarksamhet/


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

Det var det jag syftade på. Glad Religiös vistelse var nog ett dumt begrepp av mig att använda men jag tycker att det är väldigt tydligt att du är muslim av den mer bokstavstroende sorten upplever jag det som, eller kanske inte bokstavstroende men djup religiös i vart fall. Eller har jag fel?
Vad tror du om var min religiositet är? Glad

Nej, du har väl inte fel. Jag är muslim. Troende och praktiserande. Men mer än så vill jag inte prisa mig själv. 

Jag chansar på att du är ateist då jag inte sett tecken på annat. Men förlåt mig om det inte stämmer. 


   
SvaraCitera

SDniklas:
Rasism är inget problem i Sverige, jämför bara med södern i Usa

Sade rasisten i egen hög person


   
SvaraCitera

Gys:

Dessa odjur är vildar och de förtjänar inget annat än ond bråd död i det efterblivna ökenland de kom ifrån.

Det finns många sätt att uttrycka sin besvikelse på men detta är inte ett accepterat sådant.


   
SvaraCitera

019linnea:

Det finns många sätt att uttrycka sin besvikelse på men detta är inte ett accepterat sådant.

Fast är man inte ett odjur som förtjänar att dö i det ökenland man kom ifrån ifall man terroriserar samhället och orsakar andra människors död? 


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:

Fast är man inte ett odjur som förtjänar att dö i det ökenland man kom ifrån ifall man terroriserar samhället och orsakar andra människors död? 

Det är väldigt få som terroriserar vårt samhälle. Kan komma på typ Svartenbrandt, Peter Mangs.. Men gemensamt för de nämnda är att de bägge två är vita svenskar. 


   
SvaraCitera

bintdawah:

Det är väldigt få som terroriserar vårt samhälle. Kan komma på typ Svartenbrandt, Peter Mangs.. Men gemensamt för de nämnda är att de bägge två är vita svenskar. 

Svartenbrandt är ingen jag sörjer och Peter Mangs kan såklart också gå och självdö.


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:

Fast är man inte ett odjur som förtjänar att dö i det ökenland man kom ifrån ifall man terroriserar samhället och orsakar andra människors död? 

Är man ett odjur som mörk och borde dö pga stenkastning?


   
SvaraCitera

019linnea:

Är man ett odjur som mörk och borde dö pga stenkastning?

Om du har såpass lite respekt och hänsyn för andra människor att du är okej med att de dör för att du hellre kastar sten på brandkår och ambulans så ja, typ.


   
SvaraCitera

bintdawah:

Nej, du har väl inte fel. Jag är muslim. Troende och praktiserande. Men mer än så vill jag inte prisa mig själv. 

Misstänkte det, lite svårt att uppfatta andra signaler antar jag?

Jag chansar på att du är ateist då jag inte sett tecken på annat. Men förlåt mig om det inte stämmer.

Det är ingen fara, jag är mer agnostiker är ateist även om jag nu ser små eller inga tecken på att Gud existerar, så jag är väl typ ateist men jag tycker det känns korkat att förneka något som kanske ändå finns även om chanserna att det gör det är minimala. Jag tycker att religiositet skapar mer kaos än vad det löser konflikter, jag anser att det är bättre att vara mer sekulära, man behöver inte tappa moralen för att man inte är religiös. Det finns de med mycket stark moral som inte är religiös precis som att det finns religiösa som också har mycket stark moral. Likväl finns det dem med mycket låg moral som är religiösa, det ligger mer i människan än i Gud eller något annat, det är bara en själv som väljer sina egna handlingar.


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:

Om du har såpass lite respekt och hänsyn för andra människor att du är okej med att de dör för att du hellre kastar sten på brandkår och ambulans så ja, typ.

Alltså nja, tycker ej man ska massmörda stenkastare för att spara tid och dessutom trycka ner mörkhyade på kuppen.


   
SvaraCitera

019linnea:

Alltså nja, tycker ej man ska ha massmörda stenkastare för att spara tid och dessutom trycka ner mörkhyade på kuppen.

Uttalandet är iallafall en högst rimlig reaktion på sådant beteende. Hudfärg är något trams du läser in själv. Det är mycket få människor som på riktigt har problem med någon som anammat vettiga värderingar och ser till att göra rätt för sig, bara för att dennes hudfärg.


   
SvaraCitera

bintdawah:

Det är väldigt få som terroriserar vårt samhälle. Kan komma på typ Svartenbrandt, Peter Mangs.. Men gemensamt för de nämnda är att de bägge två är vita svenskar. 

Ja men självklart, en död man och en som sitter i fängelse är de som verkligen terroriserar vårt samhälle 


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:

Uttalandet är iallafall en högst rimlig reaktion på sådant beteende. Hudfärg är något trams du läser in själv. Det är mycket få människor som på riktigt har problem med någon som anammat vettiga värderingar och ser till att göra rätt för, sig bara för att dennes hudfärg.

Nej. Här går vi skilda vägar.


   
SvaraCitera

019linnea:

Nej. Här går vi skilda vägar.

Det bryter iaf inte mot UMs regler eller värdegrund. Vilket borde vara det väsentliga.


   
SvaraCitera