Aviseringar
Rensa alla

Rasism


43434343
Dock denna, en lite note. Det är inte "en majoritet av världens muslimer stödjer shariah". Det är ALLA muslimer. Du är inte muslim längre om du värdesätter en annan ruling likvärdigt eller över Allah's lag. Ren och skär kufr akbar and takes your outside the folds of Islam.
Samma, vi som muslimer kan inte stödja något Allah har förbjudit. Om du stödjer homosexualitet säger du indirekt att Allah hade fel och att du vet bättre än Honom. Igen, kufr akbar.

I så fall tycker jag det verkar som om man måste vara näst intill oaccepterande och hänsynslös, för att tycka att Allah har rätt i allt. I alla fall om man är emot homosexualitet till hundra procent, så accepterar man ju inte människor så som de är eller tycker att de ska få vara sig själva och precis så som de är (så länge det är oskyldigt och de typ inte skadar nån ofc). Det tycker jag verkar ganska respektlöst.


   
SvaraCitera

Lilla Trollungen:

I så fall tycker jag det verkar som om man måste vara näst intill oaccepterande och hänsynslös, för att tycka att Allah har rätt i allt. I alla fall om man är emot homosexualitet till hundra procent, så accepterar man ju inte människor så som de är eller tycker att de ska få vara sig själva och precis så som de är (så länge det är oskyldigt och de typ inte skadar nån ofc). Det tycker jag verkar ganska respektlöst.

Vad för sorts troende (oavsätt vilken tro) skulle logiskt kunna säga "jag vet bättre än den som skapat mig och allting jag kan se och höra". 

Det är mycket människan inte vet om hur denna värld funkar och hur vi funkar. Vem vet bättre än Den som skapat oss? Om du vill ha råd hur du sköter din dator går du till tillverkaren som berättar för dig hur du ska göra. Samma sak med denna värd. Allah subhanahu wa ta a'ala, ser allt, hör allt, vet allt.  För att du på bästa sätt ska kunna sköta ett samhälle, och dig själv så har Den som skapat oss och allt runt omkring oss, berättat för oss hur vi ska göra.

Finns ingen logik alls, i att du skulle säga "nej detta tycker inte jag, jag anser Den som vet Allt, ser Allt, hör Allt, ha fel". 

I Islam är det inte förbjudet för dig att bara ha tanken på homosexualitet, men när du börjar utöva den, det är då det blir ett problem.


   
SvaraCitera

Bandit.:

hahah hela orten är ett bevis bröh men visst.
detta är 2000, så du får ha förståelse på att siffrorna har höjts brutalt: http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/dokument.html

Här har du lite mer statistik angående invandrare i sverige: https://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/

Lite värds statistik http://nortonbooks.typepad.com/everydaysociology/2009/05/who-is-most-likely-to-be-a-crime-victim.html

Socialbidrags statistik från 2013 så siffrorna har höjts kopiöst från 2013 till 2017: https://www.migrationsinfo.se/valfard/ekonomiskt-bistand/

Tack. In shaa Allah, ska läsa igenom dom senare och återkomma.


   
SvaraCitera

43434343:

Vad för sorts troende (oavsätt vilken tro) skulle logiskt kunna säga "jag vet bättre än den som skapat mig och allting jag kan se och höra". 

Det är mycket människan inte vet om hur denna värld funkar och hur vi funkar. Vem vet bättre än Den som skapat oss? Om du vill ha råd hur du sköter din dator går du till tillverkaren som berättar för dig hur du ska göra. Samma sak med denna värd. Allah subhanahu wa ta a'ala, ser allt, hör allt, vet allt.  För att du på bästa sätt ska kunna sköta ett samhälle, och dig själv så har Den som skapat oss och allt runt omkring oss, berättat för oss hur vi ska göra.

Finns ingen logik alls, i att du skulle säga "nej detta tycker inte jag, jag anser Den som vet Allt, ser Allt, hör Allt, ha fel". 

I Islam är det inte förbjudet för dig att bara ha tanken på homosexualitet, men när du börjar utöva den, det är då det blir ett problem.

Ja men den/det/de som skapat allting borde i så fall även ha skapat vissa människor homosexuella, vare sig det var menat så eller om det råkade bli nåt misstag. Oavsett borde alltså dessa människor då ha rätt att vara så som de är, och i viss mån göra precis så som känns bäst för dem, utan att det räknas som något större fel. Alltså att inte bara tänka homosexuella tankar, utan att även GÖRA sexuella grejer som känns bäst för dem. Tänk bara vilken orättvis idé, att tänka att vissa inte ska ha rätt att göra så som känns bäst för dem sexuellt, och få må bra och njuta på sitt eget sätt - att tycka att det skulle vara för fel även så länge det inte ens gör någon illa, bara för att detta sätt helt enkelt räknas som alldeles för fel. Nej, detta verkar ju ärligt talat bara hänsynslöst och respektlöst.


   
SvaraCitera

jessijess:
Ja gud vad hemskt att förbjuda ett plagg som används av grisiga män för att kontrollera kvinnor och tvinga de att underkasta sig. Vilka europeiska länder gör ens detta? Tyvärr inte tillräckligt många.

Du kan fortsätta inbilla dig att hijab är männens sätt att kontrollera kvinnan men sanningen är den motsatta. Kvinnor underkastar sig mäns begär och önskan när de klär sig oanständigt, inte när de klär sig anständigt för Guds skull.

jessijess:
Om svenskar nu är så rasistiska, varför skulle de vänta till EFTER valet med att börja med alla sina hatbrott som du, av ren paranoia, tror kommer att inträffa?

Av samma anledning som hatbrott ökade i USA efter Trumps vinst.

jessijess:
Religionsfriheten är givetvis och bör vara begränsad. Religionsfriheten tillkom ursprungligen för att människor ska få TRO vad de vill, ingen regim ska tala om för folk vilken gud de måste tro på, det kanske låter självklart för oss men det var inte så självklart för några hundra år sen. Religionsfriheten ska däremot inte användas för att med skattemedel finansiera barbariska ideologier och bygga terrorsympatisör-fästen där IS-rekryterare kan hänga och radikalisera unga muslimer. Religionsfriheten bör heller inte användas som en ursäkt för att upprätta minareter, böneutrop, finansiera halalslakt osv. I sådana fall går då religionsfriheten ut över andra människor rättighet att få AVSTÅ från religion.

Kan lova dig att Sveriges moskéer inte är IS-fästen lol. Sveriges moskéer lär tolerans osv. Inget att oroa sig för.

Är osäker på om en del moskéer finansieras av staten eller inte. Det man hör är ju att Saudi finansierar moskéerna. När politiker som Ebba Busch Thor vill stoppa Saudis finansiering av moskéer i Sverige undrar man ju dock hur de skall finansieras om inte via skattepengar. När staten betalar för underhåll av kyrkor, borde även andra religiösa faciliteter finansieras på samma sätt.

jessijess:
Säkert. Jag antar att dessa beslöjade kvinnor längtar tillbaks till de ökenhålor de har flytt ifrån. Platser som i århundraden präglats av misär, stridigheter, förtryck, orättvisor, barbari, religiös fanatism osv.

Definitivt. Varför skulle man vilja lämna sitt hemland, sin kultur och all den familj man har där?


   
SvaraCitera

Lilla Trollungen:

Ja men den/det/de som skapat allting borde i så fall även ha skapat vissa människor homosexuella, vare sig det var menat så eller om det råkade bli nåt misstag. Oavsett borde alltså dessa människor då ha rätt att vara så som de är, och i viss mån göra precis så som känns bäst för dem, utan att det räknas som något större fel. Alltså att inte bara tänka homosexuella tankar, utan att även GÖRA sexuella grejer som känns bäst för dem. Tänk bara vilken orättvis idé, att tänka att vissa inte ska ha rätt att göra så som känns bäst för dem sexuellt, och få må bra och njuta på sitt eget sätt - att tycka att det skulle vara för fel även så länge det inte ens gör någon illa, bara för att detta sätt helt enkelt räknas som alldeles för fel. Nej, detta verkar ju ärligt talat bara hänsynslöst och respektlöst.

Så en syster och en bror som vill vara intima med varandra, ska få göra det enligt dig då "de inte skulle skada någon annan"?


   
SvaraCitera

43434343:

Så en syster och en bror som vill vara intima med varandra, ska få göra det enligt dig då "de inte skulle skada någon annan"?

Självklart ska dem det. Det är helt orimligt att man ska behöva rätta sig efter vad folk tycker är äckligt. 
Fick Muhammed ligga med sina kusiner så kan man väl få ligga lite med sina syskon också liksom?


   
SvaraCitera

43434343:

Så en syster och en bror som vill vara intima med varandra, ska få göra det enligt dig då "de inte skulle skada någon annan"?

Hur skadar homosexualitet ngn annan? Antar att du försöker säga det med ditt inlägg.


   
SvaraCitera

Getrekt:

Hur skadar homosexualitet ngn annan? Antar att du försöker säga det med ditt inlägg.

Gud tycker det är äckligt. Häng med lite. Spelar såklart ingen roll om det skadar nån eller inte.


   
SvaraCitera

Ironiskt nog är inavel ett jätteproblem i stora delar av den muslimska världen.

"BBC2’s Newsnight in November 2005 showed that British Pakistanis accounted for 3.4% of all births but 30% of all British children with recessive genetic disorders."

UPFGgFF.jpg

Beteendegenetik är det absolut roligaste rödpillret man kan ta.


   
SvaraCitera

Getrekt:

Hur skadar homosexualitet ngn annan? Antar att du försöker säga det med ditt inlägg.

Lilla Trollungen skrev just att homosexualitet inte "skadar någon annan" och att det därför inte ska förbjudas. Men med den principen kan man tillåta i princip vad som helst. Tidelag, incest, pedofili, nekrofili etc. 


   
SvaraCitera

Lilla Trollungen:

Ja men den/det/de som skapat allting borde i så fall även ha skapat vissa människor homosexuella, vare sig det var menat så eller om det råkade bli nåt misstag. Oavsett borde alltså dessa människor då ha rätt att vara så som de är, och i viss mån göra precis så som känns bäst för dem, utan att det räknas som något större fel. Alltså att inte bara tänka homosexuella tankar, utan att även GÖRA sexuella grejer som känns bäst för dem. Tänk bara vilken orättvis idé, att tänka att vissa inte ska ha rätt att göra så som känns bäst för dem sexuellt, och få må bra och njuta på sitt eget sätt - att tycka att det skulle vara för fel även så länge det inte ens gör någon illa, bara för att detta sätt helt enkelt räknas som alldeles för fel. Nej, detta verkar ju ärligt talat bara hänsynslöst och respektlöst.

Håller med till fullo, om det finns en Gud, så skapade troligtvis hen mig som jag är. I så fall vore det inte rimligt att döma mig till evig plåga blabla. Om det inte finns en gud och därmed inget "efterliv" så känns det ju som en jävla waste att bara ha gått runt hela livet och INTE haft sex med killar liksom.Det är för övrigt uppenbart att detta förbud uppstod för att undvika spridning av diverse könssjukdomar, som var mer eller mindre ostoppbara när Koranen skrevs. Detta var ju troligtvis innan nån kläckte idén med att använda djurtarmar som kondomer.


   
SvaraCitera

43434343: Dock denna, en lite note. Det är inte "en majoritet av världens muslimer stödjer shariah". Det är ALLA muslimer. Du är inte muslim längre om du värdesätter en annan ruling likvärdigt eller över Allah's lag. Ren och skär kufr akbar and takes your outside the folds of Islam.
Samma, vi som muslimer kan inte stödja något Allah har förbjudit. Om du stödjer homosexualitet säger du indirekt att Allah hade fel och att du vet bättre än Honom. Igen, kufr akbar.

koranen.jpg


   
SvaraCitera

xPerf3cti0n:

koranen.jpg

Skulle ju vara bra om de hade faktiska bevis för sina påståenden...
Innan du delar en sånn bild, kolla upp då att den stämmer. Personer som inte ens läst al-Qur'an gör dessa. Ingen tafsir och de läser inte ens ayat före och efter den aya de drar ut som "bevis".
Tänker bara svara på några få då jag inte har tiden att besvara alla 20. 

1. Vad i? 
Allah säger i Koranen (65:4) Om ni tvekar om [vad som gäller] dem av era kvinnor, vilkas månadsblödningar helt har upphört, är deras väntetid tre månader, och samma tid gäller dem vars blödningar har uteblivit. Och de som är havande skall invänta barnets födelse. Och för var och en som fruktar Honom gör Gud uppgiften lätt;

- Vad har detta med personer som inte nått puberteten och våldtäckt?
Allah pratar om iddah perioden som kvinnor måste vänta innan de kan gifta om sig igen för att färsäkra sig om så att de är ej gravida. 

3. Jag skulle inte kalla det att "slå" mig med en tandborste som att "beat me up". 
"If a woman rebels against her husband and disobeys his commands, then he should follow this method of admonishing her, forsaking her in bed and hitting her. Hitting is subject to the condition that it should not be harsh or cause injury. Al-Hasan al-Basri said: this means that it should not cause pain.
‘Ata’ said: I said to Ibn ‘Abbaas, what is the kind of hitting that is not harsh? He said, Hitting with a siwaak and the like. [A siwaak is a small stick or twig used for cleaning the teeth - Translator]
The purpose behind this is not to hurt or humiliate the woman, rather it is intended to make her realize that she has transgressed against her husband’s rights, and that her husband has the right to set her straight and discipline her. " (KÄLLA)

Ibn ‘Umar (may Allaah be pleased with him) manumitted a slave of his, then he picked up a stick or something from the ground and said: There is no more reward in it than the equivalent of this, but I heard the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) say: “Whoever slaps his slave or beats him, his expiation is to manumit him.” Narrated by Muslim (1657).  (KÄLLA)

4. Allah säger i Koranen (24:13)  Varför [har ni] inte [krävt] fyra vittnen som stöd [för anklagelsen]? - Eftersom de inte hade vittnen är det nu de som inför Gud är lögnare.

Denna aya blev reviled när munafiqeen hade anklagat Aaisha (ra) för att ha begått zina. Om du säger att du blivit våldtagen så får han som våldtagit dig ett extremt hårt straff. För att få ett så pass hårt straff måste vi ha starka bevis för att du faktiskt begått denna vidriga handling, inte sant? 

13. De ayat som anges som bevis för detta påståend nämner inte någonting om lögn alls?


   
SvaraCitera

43434343: Skulle ju vara bra om de hade faktiska bevis för sina påståenden...
Innan du delar en sånn bild, kolla upp då att den stämmer. Personer som inte ens läst al-Qur'an gör dessa. Ingen tafsir och de läser inte ens ayat före och efter den aya de drar ut som "bevis".

flickor_stympas.png


   
SvaraCitera