Aviseringar
Rensa alla

Rasism


Personsomskabörjagymnasiet:

och jag förstår länder som inte vill att soppåsar ska kunna gå runt för vi är i västvärlden om dom vill ha det kan dom gå tillbaka till Mellanöstern eller kan man gilla läget och inte ha på sig slöja

wow. verkl ej ok. spydde lite helt ärligt


   
SvaraCitera

Personsomskabörjagymnasiet:

så du säger att om SD vinner då ökar hatbrottet om folk med invandrar bakgrund? och jag förstår länder som inte vill att soppåsar ska kunna gå runt för vi är i västvärlden om dom vill ha det kan dom gå tillbaka till Mellanöstern eller kan man gilla läget och inte ha på sig slöja

Dom hade inte behövt stanna här om inte deras länder var sönderbombade. Glad


   
SvaraCitera

bintdawah: Säkert kommer då hatbrott mot personer med invandrar bakgrund, muslimer och judar att öka.

Hatbrotten mot judar ökar på grund av muslimers attityder gentemot IsraelPalestina konflikten. 

http://www.minoritet.se/1357

43434343: Tror dock rasismen är större än vad vi kan se utåt idag pga hur konflikrädda svenskar är.

"Generaliseringar är okej så länge det görs mot vita majoritetsbefolkningar" Rullar ögonen

43434343: Dom hade inte behövt stanna här om inte deras länder var sönderbombade.

Bildresultat för migrant meme europe map


   
SvaraCitera

Axel_von_Färsen:

Hatbrotten mot judar ökar på grund av muslimers attityder gentemot IsraelPalestina konflikten. 

Det finns många vita ickemuslimer som hatar judar. Vita européer har stått bakom massmord på judar både under modern tid och under medeltid.


   
SvaraCitera

Axel_von_Färsen:
"Generaliseringar är okej så länge det görs mot vita majoritetsbefolkningar" Rullar ögonen

Varför skulle det vara rasistiskt att säga det? Att säga att somalier generellt sätt är rädda för hundar, skulle det också vara rasistiskt då? 

Axel_von_Färsen:
Bildresultat för migrant meme europe map

Skillnaden är dock att Sverige, <England, Frankrike, Usa etc, deltar i förstöringen av dessa länder på ett eller annat sätt. Om ni står för att förstöra deras hemländer, har ni ingen rätt att säga någonting när de väl knackar på er dörr och ber om en bostad, oavsätt om det skulle vara så att de valde just dessa länder, pga det är lättare att bygga upp ett liv där. 

Jag hopas också du är medveten om att Grekland och Turkiet tagit emot massa flyktingar. En majoritet av de som flyr finns inte i Sverige. 


   
SvaraCitera

43434343:
Skillnaden är dock att Sverige, <England, Frankrike, Usa etc, deltar i förstöringen av dessa länder på ett eller annat sätt. Om ni står för att förstöra deras hemländer, har ni ingen rätt att säga någonting när de väl knackar på er dörr och ber om en bostad, oavsätt om det skulle vara så att de valde just dessa länder, pga det är lättare att bygga upp ett liv där. 

Jag hopas också du är medveten om att Grekland och Turkiet tagit emot massa flyktingar. En majoritet av de som flyr finns inte i Sverige. 

Sanningen


   
SvaraCitera

Storchen84: Nej. Terrorism direkta våldsdåd mot oskyldiga människor, män, kvinnor, barn, sjuka, gamla... Inga gränser. Rasism = långsamt skapa hat mot människor som är "annorlunda", vilket på sikt får mer stöd än terrorism och leder till både psykisk och fysisk misshandel (våld) av oskyldiga människor - män, kvinnor, barn, sjuka, gamla... Inga gränser. Och detta tycker du är mer ok än terrorism. Ja jo, inte alls är du den förvirrade  nej det som förvirrar är när man inte ser att två lika hemska saker som rasism och terrorism är lika hemska bara för att en av dom sker mer "smygande" över lång tid istället för direkt. Därför är du och väldigt många andra så förvirrade och ser inte att dessa två är lika hemska.

Visst jag är väldigt förvirrad som förstår hur hemska riktiga hemskheter är

flygkärra: spydde lite helt ärligt

i en soppåse


   
SvaraCitera

43434343:

Varför skulle det vara rasistiskt att säga det? Att säga att somalier generellt sätt är rädda för hundar, skulle det också vara rasistiskt då? 
Skillnaden är dock att Sverige, <England, Frankrike, Usa etc, deltar i förstöringen av dessa länder på ett eller annat sätt. Om ni står för att förstöra deras hemländer, har ni ingen rätt att säga någonting när de väl knackar på er dörr och ber om en bostad, oavsätt om det skulle vara så att de valde just dessa länder, pga det är lättare att bygga upp ett liv där. 

Jag hopas också du är medveten om att Grekland och Turkiet tagit emot massa flyktingar. En majoritet av de som flyr finns inte i Sverige. 

Efter Tyskland beviljade Sverige flest personer asyl under 2015 men i förhållande till befolkningens storlek toppar Sverige. I förhållande till befolkningen beviljade Sverige flest asylansökningar med över 350 per 100 000 invånare. Med samma mått beviljade Tyskland drygt 180 asylansökningar. Flyktingarna som först hamnar i Grekland och Italien flyr ofta vidare norrut. Källa? Eurostat
som migrationsverket själva hänvisar till.

https://www.europaportalen.se/2016/04/sverige-gav-nast-flest-flyktingar-asyl

https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html


   
SvaraCitera

Milanistan:

Efter Tyskland beviljade Sverige flest personer asyl under 2015 men i förhållande till befolkningens storlek toppar Sverige. I förhållande till befolkningen beviljade Sverige flest asylansökningar med över 350 per 100 000 invånare. Med samma mått beviljade Tyskland drygt 180 asylansökningar. Flyktingarna som först hamnar i Grekland och Italien flyr ofta vidare norrut. Källa? Eurostat
som migrationsverket själva hänvisar till.

https://www.europaportalen.se/2016/04/sverige-gav-nast-flest-flyktingar-asyl

https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html

Och? Sverige deltar fortfarande i förstöringen av t.ex Iraq. 


   
SvaraCitera

43434343:

Och? Sverige deltar fortfarande i förstöringen av t.ex Iraq. 

Du skrev "Jag hopas också du är medveten om att Grekland och Turkiet tagit emot massa flyktingar. En majoritet av de som flyr finns inte i Sverige.".


   
SvaraCitera

Milanistan:

Du skrev "Jag hopas också du är medveten om att Grekland och Turkiet tagit emot massa flyktingar. En majoritet av de som flyr finns inte i Sverige.".

Jag är medveten om att Sverige och Tyskland tagit emot flest här atm men en majoritet av de som flyr finns fortfarande inte här. De flesta befinner sig i flyktingläger. 


   
SvaraCitera

Syftar islamisterna i tråden på att Sverige bidrar till att "förstöra Irak" genom att stödja kampen mot IS eller vadå? Tardig


   
SvaraCitera

flygkärra:

 du har inte svårare att få jobb för att du har ett svenskt namn eller är vit, du blir inte stoppad av polisen oftare. osv osv 

Och detta skulle drabba mörkhyade oftare i Sverige eller? Skeptisk


   
SvaraCitera

Lilla Trollungen:

Visst jag är väldigt förvirrad som förstår hur hemska riktiga hemskheter är

så du tycker att det är acceptabelt med rasism bara för att du inte anser att det är lika vidrigt som terrorism?

Lilla Trollungen:

i en soppåse

respektlös


   
SvaraCitera

Nya_Niklas:
Syftar islamisterna i tråden på att Sverige bidrar till att "förstöra Irak" genom att stödja kampen mot IS eller vadå? Tardig

Syftar på dödandet av civila. Inte IS-medlemmar som flyr till Sverige (självklart lär det finnas några som utnytjar situationen men jag syftar på den överläggande majoriteten).
Och nästa gång kan du bara kalla oss muslimer, in shaa Allah. 

Om du har sätt situationen där nere vet du hur shi'a attackerar sunni-muslimer och ofta påstår att det är IS-medlemmar för att kunna misshandla och avrätta dom. Detta är vad Sverige stödjer och inte bara "kampen mot IS".


   
SvaraCitera