Angelize:
På vilket sänt har man sunt förnuft när man är rasist?
Var menat som ett skämt, men samtidigt förstår man varför t ex SD får fler anhängare hela tiden när situationen har blivit som den är i Sverige t ex alla förorter som brinner nu igen. Och nej det handlar inte om att vi i Sverige ska skjuta till mer pengar och resurser. Det handlar om att de som kommer hit ska sköta sig annars kan de lika gärna stanna kvar i hemlandet.
Angelize:
Varför är man rasist? Varför blir man det? Handlar det om uppfostran eller saknas det sunt förnuft i hjärnan?
Ordet rasist blev uppfunnet av kommunisten Leon Trotsky, han använde ordet flitigt mot sina höger motståndare......
Nortexius:
Ordet rasist blev uppfunnet av kommunisten Leon Trotsky, han använde ordet flitigt mot sina höger motståndare......
Och på vilket sätt besvarar det Angelizes fråga?
Sned:
Och på vilket sätt besvarar det Angelizes fråga?
Man är inte rasist ifall man bryr sig mest om sitt eget folk
Nortexius:
Man är inte rasist ifall man bryr sig mest om sitt eget folk
Jag fortfarande inte förstå hur det besvisar något att ordet myntades av Lev Trotskij? Etnocentrist som du till exempel kallade dig i en tidigare tråd "uppfanns" ju av en anti-imperialistisk laissez faire-förespråkare?
Sned:
Etnocentrist som du till exempel kallade dig i en tidigare tråd "uppfanns" ju av en anti-imperialistisk laissez faire-förespråkare?
Vad är din poäng?
Nortexius:
Vad är din poäng?
Ingen aning, vad är din? Försökt fråga dig flera gånger om nu.
Sned:
Ingen aning, vad är din? Försökt fråga dig flera gånger om nu.
Invandring kan ju klassas som en del av globalisering och globalisering kan ju klassas som imperialism
Nortexius:
Invandring kan ju klassas som en del av globalisering och globalisering kan ju klassas som imperialism
Du vill verkligen inte svara på min fråga, visst?
Och Ulla från Filipsstad var ju i Berlin förra sommaren och hade trevligt. "Men där har det ju funnits nazister!" tänker Ulla. Nu är Ulla nazist. Var vill du komma?
Sned:
Du vill verkligen inte svara på min fråga, visst?
Tycker hela tråden är flummig och oseriös så nu ignorerar jag den
Nortexius:
Nej.
passaro:
Nej.
Jo du kan själv kolla upp det
Nortexius:
Jo du kan själv kolla upp det
Det är rätt många som gjort anspråk på att de har myntade termen 'rasist'.
Tråden låst på grund av inaktivitet