Krufix:
Men degu och "råtta" är ju från samma art,
Njaaa, du har nog blivit felinfromerad..![[crazy]](/img/smilies/crazy.gif)
Råtta
Domän: Eukaryota
Rike: Animalia
Stam: Chordata
Understam: Vertebrata
Klass: Mammalia
Ordning: Rodentia
Överfamilj: Myomorpha
Familj: Muridae
Underfamilj: Murinae
Släkte: Rattus
Art: Brunråtta
R. norvegicus
Degu
Domän: Eukaryota
Rike: Animalia
Stam: Chordata
Understam: Vertebrata
Klass: Mammalia
Ordning: Rodentia
Underordning: Hystricomorpha
Familj: Octodontidae
Släkte: Octodon
Art: Degu
O. degus
Om du säger råtta istället för degu för att folk ska förstå lite mer vad du har för djur så är ju det lite dumt, varför inte säga degu och dessutom slänga in en bild eller en länk? Så får du dessutom ut information om djuren.![[smile]](/img/smilies/smile.gif)
Oh, ger ni er inte snart?
Javisst, jag säger råtta eftersom att då förstår folk bättre än om jag säger degu.
Jag lägger däremot inte upp bilder eftersom, om någon Vill se en bild så får dom säga till, annars om det är så intressant att veta "vad" en degu är, kan man t.ex. googla.
Man jag blir ilsk när ni påstår att jag "inte kan något".
Man har inte ett djur om man inte vet något om det. Ffs.
Krufix:
Man har inte ett djur om man inte vet något om det. Ffs.
Vilken planet kommer du ifrån?
sluta bråka om vad det heter dom är söta punkt slut
jag älskar mina råttor skulle inte kunna leva utan dom
Krufix:
Javisst, jag säger råtta eftersom att då förstår folk bättre än om jag säger degu.
Kan du inte istället då säga "En slags gnagare"?
Om du nämner råtta så är det väl klart att ingen vill ha bild. Alla vet hur en råtta ser ut. Degu är dock inte lika spridd ännu..
Är det verkligen råttor du har o inte skogsmöss? Såg du inte på tv häromdagen att råttorna håller på o invaderar sveriges alla resturanger o sophus. Tycker du det verkar lockande att råttjävlarna springer omkring i kloakerna o sedan går o äter på maten som du senare ska äta o betala för på resturangen, pizzerian eller korvmojjen? ![[sad]](/img/smilies/sad.gif)
Har själv råttor. Är det vackraste och trivsammaste djuren jag kommit i kontakt med. ![[love]](/img/smilies/love.gif)
![[love]](/img/smilies/love.gif)
![[love]](/img/smilies/love.gif)
Tråden låst på grund av inaktivitet