Aviseringar
Rensa alla

Redaktionsmöte 17/1


Ämnesstartare

Hejhopp!

Imorrn är det åter dags för ett rafflande redaktionsmöte. Klockan 19 på Skype, som vanligt. Här är en liten mötesordning som ni kan kika igenom och fundera över. [party]

1. Körkortstema
Körkortstemat närmar sig i full fart och jag behöver veta vilka texter som kommer att trilla in. Jag ska själv pilla ihop ett test och försöka bidra lite mer till listan över bilfilmer. Dessutom hade jag tänkt ringa upp typ Trafikverket och ställa lite frågor kring uppkörningen. Vad har ni att bidra med? Det ligger ett par förslag och skvalpar i tråden. Deadline på ett första utkast har jag sedan tidigare satt till måndagen den 23 januari (texten behöver långt ifrån vara klar då, men det är bara så att jag ska kunna se att det påbörjats!).

2. Gymnasievalet
I fredags pubbade vi Carolines förträffliga guide till gymnasievalet, och det vore väldigt trevligt om vi även kunde få klart vår text om gymnasie(stereo)typer. Vi har bestämt att det ska vara ett test och jag hoppas att vi kan utforma det tillsammans. Kanske kan ni få lite inspiration av mitt miljötest?

3. Korr och feedback!
Det ligger en hel del texter i forumet som inte fått någon korr eller feedback. Har ni inte något konstruktivt att komma med så vill jag att ni i alla fall skriver att ni läst texten och tycker den var bra. [smile]

4. "Sveriges bästa nätsatsning för unga och vuxna"!
Ungdomar.se har även nominerats till "Sveriges bästa nätsatsning för unga och vuxna"! Priset delas ut av Surfa Lugnt, som arbetar med att öka vuxnas kunskaper om barns och ungas vardag på Internet och är ett initiativ som stöds av Sveriges regering. Gå in och rösta med er och be gärna era mammor att göra detsamma!

5. Övrigt
- Har ni några andra tankar och funderingar? Det kan gälla textförslag, sajtförbättringar eller vem i The Voice-juryn som är bäst!


   
Citera