Hoppas ni haft en härlig jul och nyår! I morgon är det dags för årets första redaktionsmöte, och här har ni lite info som ni kan kika på och fundera över!
1. Körkortstema
I mitten av februari ska vi som ni säkert vet vid det här laget ha körkortstema på sajten, och det har blivit dags att börja knappra texter till detta. Det har trillat en en del textförslag i körkortstråden och jag skulle nu vilja veta om det finns något ni vill skriva om. Kika i tråden och fundera. Deadline på ett första utkast blir måndagen den 23 januari!
2. Gymnasievalet
Det är visst gymnasieval i februari. Caroline har fixat en förträfflig guide, och det vore kul om vi även kunde få klart vår text om gymnasie(stereo)typer. Vi behöver bestämma hur texten ska struktureras. Vanlig lista eller kanske ett kul test? Fundera på det!
3. Hållbarhetswebben
Som ni förhoppningvis läst i forumet ska vi tjonga upp en hållbarhetswebb i mars. Den kommer att bli en egen temasida på sajten och uppdateras löpande med en massa intressant innehåll. Så om ni har intresse av att skriva texter som kretsar kring hållbar utveckling, miljöfrågor, osv (exempelvis debattartiklar, recensioner, intervjuer) så hojta!
4. Ny startsidedesign
Inom kort (det hänger på Kodknackar-Tommy) kommer vi att lansera en ny uppfräschad startsida. Vi kommer att gå mot ett mer ”magasinigt” upplägg med stora bilder och rubriker. Tanken är att texterna ska få större fokus - i dag är de väldigt undanskuffade och får inte det utrymme de förtjänar - och att det ska bli mer klickvänligt. Min förhoppning är också att vi ska binda ihop texter-forumtrådar-frågor&svar bättre. Jag kommer att berätta lite om hur jag har tänkt på mötet, men jag vill också att ni funderar på hur vi kan skapa en större helhet på sajten. En sneak-peak på designen hittar ni här.
5. Fler temaveckor
Förutom körkortstemat har vi inte direkt planerat in några fler temaveckor under våren. Mycket av min tid kommer troligen att läggas på att fixa material till Hållbarhetswebben men det vore trevligt om vi kunde få till någon mindre temavecka också. Har ni några intressanta förslag? Vad tror ni att folk kan vara intresserade av att läsa om? Fundera!
6. Gilla varandras texter!
Nya startsidan kommer definitivt att leda till mer textklick, men genom att Facebookgilla varandras texter kan vi också hjälpa dem att få betydligt bättre spridning. Jag uppmanar er därför att göra det till en vana! Inom en snar framtid kommer vi även att lägga till Twitter- och Google+-knappar så att folk med ett enkelt klick kan dela dem ännu mer!
7. Övrigt
7. Övrigt
- Har ni några andra tankar och funderingar? Det kan gälla textförslag, sajtförbättringar eller vad ni ska döpa er nya hamster till!
Som jag nämnde tidigare så kan jag inte medverka, buhuuhh. /bitter.
Kräver ett gediget mötesprotokoll alltså
Jag har gått och dragit på mig en dum förkylning och medföljande feber, men vi ska nog kunna ha möte ändå. Ni får prata lite mer bara!
André Vifot Haas:
Ni får prata lite mer bara!
OVANLIGT!! Synd att inte jag heller kan vara med.