Halli hallå!
Ikväll är det åter dags för ett rafflande redaktionsmöte. Klockan 19 på Skype, som vanligt. Här är en liten mötesordning som ni kan kika igenom och fundera över.
1. Världens bästa ungdomsfilmer
Vi har pubbat två delar av ”Världens bästa ungdomsfilmer” och de har blivit riktigt populära. Kul! jag tänkte att vi skulle fortsätta publicera en ny del varje fredag, så länge vi kan och tycker det är kul. Det ligger en del filmer på lager i tråden, men vad har ni mer för förslag? Jag själv tänkte skriva om Submarine och någon till. Andra filmer vi måste ha med är i Bert – den sista oskulden och Sunes sommar. Någon som har lust att skriva om dem?
2. Hållbarhetswebben
Hållbarhetswebben börjar ta form och om cirka två veckor kommer vi att börja fylla den med smaskigt innehåll, innan den lanseras den 1 mars. Har ni tankar och förslag på texter/tester/videor och annat skoj som bör finnas på den? Är det något ni själva känner för att skriva om? Vill ni veta mer om Hållbarhetswebben och hur den är tänkt att fungera?
3. Högskoletema
Jag och Erik bestämde häromdagen att vi ska ha ett litet högskoletema i slutet av mars månad. Inget storslaget – vi hade ju en massa svinbra texter förra året som jag tänkte att vi kunde återanvända. Däremot vore det kul med något nytt material också, kanske ett test av något slag? Tankar?
4. Övrigt
Har ni några andra tankar och funderingar? Det kan gälla textuppslag, sajtförbättringar eller vad den partiella derivatan egentligen fyller för funktion!