Aviseringar
Rensa alla

Röda kinder!


Sommaren94:
Hej grabbar!
jag hittade den här tråden för nått år sedan läste igenom den lite snabbt, igår läste jag genom hela och skapade ett konto, ja vad ska man säga lider av samma problem som er, nån som läser denna tråd här fortfarande?

Eftersom att du skrev i tråden har den vaknat till liv igen. Jag tror du har en sjukdom vars namn jag inte vet, det är inget farligt men det kan vara jobbigt att vara konstant röd i ansiktet 24/7.


   
SvaraCitera

Sommaren94:
Hej grabbar!
jag hittade den här tråden för nått år sedan läste igenom den lite snabbt, igår läste jag genom hela och skapade ett konto, ja vad ska man säga lider av samma problem som er, nån som läser denna tråd här fortfarande?

Det heter visst: ''Keratosis pilaris rubra faceii'' eller engelskans ''red cheeckflushing''. Blushingman hade delat 2 artiklar, läs dem vetja! 🙂


   
SvaraCitera
Mole
 Mole
Ämnesstartare

Avalanche:
Mole, du skapade denna tråd för 12 år sen och än är vi kvar. Kul att läsa och följa vår resa bakåt i tiden 🙂 För mig är det samma sak nu som för tolv år sen, ingen skillnad. Kinderna flushar i tid och otid. Men livet går vidare och jag har funnit folk i min närhet som gillar mig för den jag är. Mole, har du också bekymmer som jag med hårväxt på huvudet? 

Japp att sidan finns kvar...  nej tyvärr hittade vi väl ingen universallösning, bästa lösningen var väl tiden som har gjort så att mina besvär har minskat i takt med att jag blivit äldre. Nuförtiden flushar jag bara när det provoceras fram av t.ex.  värme/kyla, alkohol etc.  Slipper tack och lov timslånga kvällsflushar helt utan anledning nuförtiden i stort sett.

Kan inte påstå att jag har några hårväxtbekymmer, alltid haft tunt hår men har inte märkt att det blivit tunnare än som tur är...


   
SvaraCitera

De kan vara Rosacea jag hade det för ett par år sen


   
SvaraCitera

aw, jag som behöver lite värme


   
SvaraCitera

Det som jag funderar på är om vi föddes med denna sjukdomen, för mig bröt den ut tidiga tonår(högstadiet) innan det var de inte ett dugg röda, eller om det är andra faktorer eller otur som gjort att vi fått detta problem. någon som vet om orsaken är fastställd?


   
SvaraCitera

Samt om nån testat eucerin anti redness med den gröna färgen för att täcka, har det hjälpt och döljt utan att se sminkad ut?


   
SvaraCitera

Hej, allesammans. Har läst denna tråd flera gånger under åren och jag lider verkligen med er i allt helvete i vad denna "sjukdom" innebär. Mina problem började i gymnasiet då jag blev medveten om mina kinder. Jag delar gärna med mig av min story om det fortfarande är någon som är kvar och fortfarande plågas. Jag har en del råd att ge samt är motiverad att diskutera nya förslag. Mole du har verkligen varit en inspiration för mig och som sagt så lider jag med dig i detta inferno. 


   
SvaraCitera

Mole:

J...

Avalanche:

M...

Kudos att ni två fortfarande kikar in efter såhär många år även om ni inte är aktiva, inte ofta man ser gamla medlemmar längre efter såhär många år, bla våran Jung är ju undantag men få är det hursomhelst.


   
SvaraCitera

Kul att någon svarar. Hur är det med dig? Lider du av detta också eller är mer av en välmenande själv här för att hjälpa och lyssna?


   
SvaraCitera

ssri, snri, (antidepp), betablockerare, diet, smink, melanotan II, MSM (Dimetylsulfon), astaxanthin, ivermectin (om du har rosacea) och est surgery är det enda som kan funka för att ta bort blushing, flushing och rodnad. 

Om du har kprf så ska du inte slösa bort en massa pengar på krämer etc, då rödheten kommer ifrån blodkärlen och inte från huden i sig. 


   
SvaraCitera

Crysilis:

Kudos att ni två fortfarande kikar in efter såhär många år även om ni inte är aktiva, inte ofta man ser gamla medlemmar längre efter såhär många år, bla våran Jung är ju undantag men få är det hursomhelst.

Hej!

Ja, det blir ju att man tittar in för att se hur andra har det, även om åren gått för mig och Mole. För min del är det ungefär samma som för 12 år sen. Kinderna flushar i tid och otid, men jag har funnit kärleken och lärt mig att leva med det. Det begränsar mitt yrkesliv och jag klarar inte av att vara så socialt aktiv som jag önskar. Men det som folk som har det värre och i det stora hela är det hyfsat okej ändå.


   
SvaraCitera

Hej, Avalanche! 🙂 🙂

Jag kan säga att du har givit mig (samt hela tråden) så mycket förtroende i mig själv. Har läst denna tråd sedan 2012 och vet exakt hur jobbigt det är. Det har dock blivit bättre för nig med tiden (mycket bättre) och jag har olika knep för hur jag ska förhålla mig. 
Jag rökte väldigt mycket weed när jag gick i gymnasiet och det kinderna mycket värre och gav ångest. Sedan började jag dricka väldigt mycket och är nu nykter alkoholist. Har inte kvällsflushar som ni beskriver men är sådar lagom röd om kinderna. Det som alltid ger ig en monsterflush är när jag kommer in efter en lång dag ute i kylan, standard. 
Men fy fan säger jag. Det är så mycket i livet som man inte har kunnat göra på grund av det hära skitprobemet. Har defenitivt varit väldigt deprimerande.

Men jag kämpar på och ska med tiden förmodligen göra en sådan ETS operation. Kanske också laser igen.

Ha det bra alla.


   
SvaraCitera

Avregistrerad:
Förstår att det är jäkligt jobbigt. Har inte samma problem med kinderna, men är jäkligt rädd för att rodna och uppföra mig konstigt. Social fobi med andra ord. Det har förstört mitt liv totalt. Om nu inte hudläkarna kan hjälpa dig tycker jag absolut att du ska söka psykiatrisk hjälp för problemen det medför.

Vi erbjuder en snabb, säker och kostnadseffektiv lösning. Du kan köp körkort online från denna webbplats och få det levererat till. www.köpkörkort.com


   
SvaraCitera
Mole
 Mole
Ämnesstartare

16 år går så fort Tardig,  önskar man lagt lite mer tid på interna lösningar och mindre tid på forska om massa krämer och liknande men man kan ju inte vara efterklok.   Det blir ju helt klart bättre ju mer avslappnad man kan vara, men det gäller ju det mesta iofs  Cool

Men helt klart är ju att det har format ens tidiga vuxenliv en hel del,  man får vara medveten om att man antagligen är överdrivet självmedveten i många situationer som inte ens har med detta att göra, så det kan ju spilla över om man inte är vaksam. Men var lugna iaf ni runt 20 eller ännu mindre, it gets better... med majoriteten av sakerna iaf... oftast...  hehe


   
SvaraCitera