Aviseringar
Rensa alla

Rökning?


Ämnesstartare

Tjenare där , jag har rökt sen 5 månader, och märkt på sistone att jag fått som blåsor/bucklor längst bak på tungan..? Dem är nt värst stora alls o dem gör inte ont alls eller känns i munnen, bara lite obehagligt att se de när man borstar tänderna liksom, ska man söka hjälp? Är det allvarligt? Vill helst nt ta upp de me föräldrarna för dem vet nt att ja röker om ni fattar, har ni nåra frågor så skriv på bara, nån som har erfarenheter om dehär Elr vet ngt liknande? Hjäälp


   
Citera

Lika bra att du slutar att röka så slipper du det. Jag har aldrig förstått poängen med rökning, måste vara en av de sämsta drogerna. Inget rus eller roliga effekter samtidigt som man förstör kondition och lungor, det är dyrt och man riskerar allvarliga sjukdomar som KOL och cancer.
Har åtminstone mer förståelse för de som t.ex. dricker eller röker cannabis


   
SvaraCitera

Sluta med med skiten det går att sluta och leva normalt du kommer tacka digsjälv om inte håller på. 


   
SvaraCitera

Men hörrni! Det är ju så jäkla gott och coolt att röka, man kan inte bara sluta sådär juu!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malm:
Men hörrni! Det är ju så jäkla gott och coolt att röka, man kan inte bara sluta sådär juu!!

Hahah var du seriös när du skrev d elr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Lika bra att du slutar att röka så slipper du det. Jag har aldrig förstått poängen med rökning, måste vara en av de sämsta drogerna. Inget rus eller roliga effekter samtidigt som man förstör kondition och lungor, det är dyrt och man riskerar allvarliga sjukdomar som KOL och cancer.
Har åtminstone mer förståelse för de som t.ex. dricker eller röker cannabis

Fattar vad du menar men kan inte sluta ba sådär har man börjat får man skylla sig sj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har en svår situation lxm , går i skolan o har ba seriöst 6 vänne jag umgås me resten stöter ut mig ur deras ” gäng” o dem 6 vännerna jag har röker typ varje rast hels tiden?o man vill nt gå runt o o va själv som nån ensamvarg o e jag me dem underrasterna så blir jag röksugen lxm , sen delade jag o en kompis på en limpa så har två paket kvar -_-


   
SvaraCitera

Jennifer123456789:
har en svår situation lxm , går i skolan o har ba seriöst 6 vänne jag umgås me resten stöter ut mig ur deras ” gäng” o dem 6 vännerna jag har röker typ varje rast hels tiden?o man vill nt gå runt o o va själv som nån ensamvarg o e jag me dem underrasterna så blir jag röksugen lxm , sen delade jag o en kompis på en limpa så har två paket kvar -_-

Nämen fortsätt röka under Högstadiet/gymnasiet sedan efter gymnasiet ser du till att sluta röka.


   
SvaraCitera

Jennifer123456789:

Fattar vad du menar men kan inte sluta ba sådär har man börjat får man skylla sig sj

Om du har svårt att sluta röka rekommenderar jag att söka hjälp

http://slutarokalinjen.se/
https://www.1177.se/Tema/Halsa/Alkohol-och-tobak/Hjalp-att-sluta-roka/
http://www.umo.se/Tobak-alkohol-droger/Rokning/Att-sluta-roka/


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Nämen fortsätt röka under Högstadiet/gymnasiet sedan efter gymnasiet ser du till att sluta röka.

Problemet e att jag e nt grovt beroende lxm kan hålla mig någon dag , men om jag fortsätter t slutet av gymnasiet /högstadiet så kanske jag nt kan sluta då? Iaf lika lätt som nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahah har fortfarande inte fått något svar på min fråga, om någon känner till dedär me blåsorna/bucklorna längst bak på tungan? E de allvarlgt? Behöver man söka hjälp?


   
SvaraCitera

Jennifer123456789:

Problemet e att jag e nt grovt beroende lxm kan hålla mig någon dag , men om jag fortsätter t slutet av gymnasiet /högstadiet så kanske jag nt kan sluta då? Iaf lika lätt som nu?

Klart man kan sluta, även om man har huvudvärk och allt, min Mormor slutade röka när hon var typ 50år gammal, då kan du det också. 😉


   
SvaraCitera

Jennifer123456789:
Hahah har fortfarande inte fått något svar på min fråga, om någon känner till dedär me blåsorna/bucklorna längst bak på tungan? E de allvarlgt? Behöver man söka hjälp?

Ring 1177 (vårdguiden) om du är orolig, själv så röker jag inte så jag kan tyvärr inte svara på din fråga. Det är förmodligen ingenting att bry sig om, sen brukar man få munblåsor i slutet av puberteten (kan vara felaktigt). Nu vet jag inte ens vilken ålder du är i ens.


   
SvaraCitera
Mumzel

Om du seriöst röker pga dina vänner e du helt borta. Du ska aldrig lägga dina vänner först framför din hälsa. 


   
SvaraCitera