Jennifer123456789:
Hahah var du seriös när du skrev d elr
Självklart inte. Men det är de argumenten man hör när någon ber en som röker att sluta. Det där med blåsorna är nog bäst att du går och kollar upp.
rökning skadar dig och det är beroende fram kallande. Du har ingen riktig anledning att röka om inte det är för du är dum och tycker det är gott.
Trevlig-Snubbe:
Ring 1177 (vårdguiden) om du är orolig, själv så röker jag inte så jag kan tyvärr inte svara på din fråga. Det är förmodligen ingenting att bry sig om, sen brukar man få munblåsor i slutet av puberteten (kan vara felaktigt). Nu vet jag inte ens vilken ålder du är i ens.
E 13 år
Mumzel:
Om du seriöst röker pga dina vänner e du helt borta. Du ska aldrig lägga dina vänner först framför din hälsa.
Röker nt pågrund av mina vänner men jag började o kan nt sluta nu o svårare när jag e me dem
Ford:
rökning skadar dig och det är beroende fram kallande. Du har ingen riktig anledning att röka om inte det är för du är dum och tycker det är gott.
Vet att de e farligt o beroendeframkallande o allt men va dum som började nu kan ja nt sluta
Jennifer123456789:
E 13 år
Okej.
Jennifer123456789:
Röker nt pågrund av mina vänner men jag började o kan nt sluta nu o svårare när jag e me dem
Men du, du kan ju röka lite mindre bara, typ att du röker en halv cigg istället för en hel eller vad du nu brukar röka, dvs att du röker långsammare och drar ner på rökandet. Vad sägs om det? 🙂
Jennifer123456789:
Ja, men säg du ska sluta med rökning? Gör lite research för du vet inte hur seriöst rökning är. Liksom du skadar dig själv och allt runt omkring du? Stöttar inte dina vänner dig, så är de inte riktiga vänner, punkt slut.
Mumzel:
Ja, men säg du ska sluta med rökning? Gör lite research för du vet inte hur seriöst rökning är. Liksom du skadar dig själv och allt runt omkring du? Stöttar inte dina vänner dig, så är de inte riktiga vänner, punkt slut.
Sant ..
Trevlig-Snubbe:
Okej.Men du, du kan ju röka lite mindre bara, typ att du röker en halv cigg istället för en hel eller vad du nu brukar röka, dvs att du röker långsammare och drar ner på rökandet. Vad sägs om det? 🙂
Det skulle faktiskt kunna va ett alternativ, tack !
Jennifer123456789:
Sant ..
Vill inte verka hård men det är sanningen. Problemet är att rökning är så normaliserad att du förstår inte hur fel det faktiskt är.
Mumzel:
Vill inte verka hård men det är sanningen. Problemet är att rökning är så normaliserad att du förstår inte hur fel det faktiskt är.
Aaa verkligen :/
Jennifer123456789:
Det skulle faktiskt kunna va ett alternativ, tack !
Låter bra det, du kan! 😀
Så lite så, jag finns här för att hjälpa om jag kan. 😀
Malm:
Men hörrni! Det är ju så jäkla gott och coolt att röka, man kan inte bara sluta sådär juu!!
Det är väl inte coolt att röka, det är väll inget coolt med att man kan få canser
Maya:
Det är väl inte coolt att röka, det är väll inget coolt med att man kan få canser
Vet inte om du har läst tråden men jag skrev faktiskt att jag inte var seriös.