Det får nog bli ett samberättande! 🙂
Så här tror jag:
1. Man skriver sina egna handlingar, naturligtvis
2. Man hjälper till att bygga bilden av omgivningen
3. Man har även tillåtelse att skapa karaktärer och varelser omkring en: "Plötsligt kommer ett troll och angriper mig bakifrån!"
(Men regeln är då att man aldrig får kasta handlingar på varandra: "Ett stearinljus tippar över KingGurka och han börjar brinna) Det får inte vara tillåtet
Pianopojke:
Jaadu, det får väl la bli MSN eller om vi skulle hitta något smidigt forum som bara vi använder 🙂
Ahah. Är väldigt intresserad. Plamerade träff-dagar eller när alla kan slumpmässigt?
har f.ö. inget internet hemma just nu så lär dröja några dagar/någon vecka innan jag kan bli aktiv med detta.
Så här blir det:
Håller på skapa en forumportal nu, som vi alla kan logga in på när vi vill och skriva våra inlägg, bidrag till historien, rollspelet. De olika forumen är alltså olika platser, "Djupskogen", "Västkusten", "Staden" t.ex.
Längre än så har jag inte kommit, men så fort forumet är startklart, vilket blir ikväll så skriver jag det här
Vet inte om någon rollspelade i "Fyreborg" som också var ett forum, det gjorde jag ett tag och det var faktiskt riktigt kul!
Pianopojke:
Vet inte om någon rollspelade i "Fyreborg" som också var ett forum, det gjorde jag ett tag och det var faktiskt riktigt kul!
Rollspelade i VSE - Värdshuset Stegrande Enhörningen på MSN Grupper. För 10 år sen eller något.
Vad var det pianopojken länkade? Jag missade nog det
Här har ni länken, allt är ju väldigt basic än så länge. Det blir väl lättare att förstå med tiden och om jag inte lyckas göra något åt designen så vänjer vi oss väl!
Det första ni ska göra är att läsa reglerna i forumet "REGLER" Döp gärna er användare till karaktärens namn, jag missade det... fuck.
Har valt ut en av ett antal färdiginställda designer och rollspelet är igång... Så jag hoppas ni blir medlem och börjar spela med oss snarast!
Blir alltid smått förvånad över att bli citerad i en tråd som jag inte känner igen... men haha jag är iaf lite intresserad men jag vet inte om jag orkar.
Jag får tänka lite mer på det typ.
Jag har nu skrivit ner en kort bakgrundshistoria med lite grundläggande fakta som jag tror kan vara till stor inspiration inför rollspelet!
Ni kan läsa det här:
http://skandinavia.forum24.se/skandinavia-about8.html
Vad tycker ni?
Jag fattar ingenting men det låter otroligt roligt !
Jag har tyvärr inte hunnit skriva på ett tag och när jag väl har haft tid så har jag inte tänkt på det. Du får påminna mig via Fb.
Alla säger att det tar mycket tid? Men väljer man inte de själv typ?
Tar ju inte så mycket tid eftersom att man bara sitter och skriver inlägg efter inlägg precis som vi gör nu 🙂
Ni har ju som sagt all info i forumet! Men just nu står det stilla ser jag...
Återigen: http://skandinavia.forum24.se/
Pianopojke:
Ingen halvnörd som jag som har lust att lira lite rollspel över nätet? Såg nyligen Sagan om Ringen-trilogin i Blu-ray och fick en liten nostalgikick. Hittade sedan min gamla "Drakar & Demoner"-rollspelsbok, med tärningar och hela kittet.
Jag är ett stort Fan av Sagan om ringen så jag är defenitift med om ni ska köra lite rollspel c: