Aviseringar
Rensa alla

Router

Ämnesstartare

Vad menas med USB-flash-enhet?

SvaraCitera
Åtta

Istäcke:

Vad menas med USB-flash-enhet?

Uh, jadu. Kanske ett USB-minne. Hurså?

SvaraCitera
Ämnesstartare

''Du kan konfigurera nätverket på två olika sätt. Det enklaste och säkraste sättet är att använda en flash-enhet.''
Så ska man kryssa i om man vill använda en USB-flash-enhet, vilket rekommenderas, eller konfugurera nätet manuellt.

SvaraCitera
Åtta

Istäcke:

Så ska man kryssa i om man vill använda en USB-flash-enhet, vilket rekommenderas, eller konfugurera nätet manuellt.

Skumt. Jag rekommenderar manuellt konfigurerande.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gör man då?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Konfigurera nätvetket manuellt:
Om du väljer det här alternativet måste du konfigurera varje dator och enhet för sig.
Som om jag skulle klara det? [cry]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Skumt. Jag rekommenderar manuellt konfigurerande.

Och vad då skumt?

SvaraCitera
Åtta

Istäcke:

Konfigurera nätvetket manuellt:
Om du väljer det här alternativet måste du konfigurera varje dator och enhet för sig.
Som om jag skulle klara det? [cry]

Jahaa! Nu vet jag vad du menar. Du håller alltså på att ansluta till nätverket? Du är alltså inte inne i routerns konfigurationssida?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis.
Tror jag.
Eh.
För att fixa trådlöst.

SvaraCitera
Åtta

Istäcke:

För att fixa trådlöst.

Det gör du på routern, inte på din dator.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför säger alla olika?
Jag fattar inte.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Det gör du på routern, inte på din dator.

Nu kan jag inte ip-adressen...

SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du lyckas komma in på routerns sida igen, ta lite skärmbilder med hjälpa av Print Screen-knappen, så kan du få hjälp här med vad du ska klicka på.

Jag tror att routern är både router och ADSL-modem. Om du återställer den förlorar du andra viktiga inställningar som är nödvändiga för att du ska ha internet i hemmet över huvudtaget. Var försiktig.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Det går inte, på mitt konto har jag ingenstans att klistra in bilderna jag Print screenat.
Det här kommer aldrig gå.

Tro det eller ej, men nu har jag äntligen trådlöst!
Bakpulver guidade mig lite mer.
Tack för hjälpen, allihop! Verkligen. [bigsmile][love]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jätteglad för att ni hade så mycket tålamod med mig.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera