ChickiBull:
Behöver jag 500W för att köra på absolut full effekt?
För att vara säker på att kunna köra på full effekt ska du byta annars kan ditt nättagg "flask halsa" dina andra komponenter igenom att inte ge dem den ström de behöver.
Leggzor:
För att vara säker på att kunna köra på full effekt ska du byta annars kan ditt nättagg "flask halsa" dina andra komponenter igenom att inte ge dem den ström de behöver.
Tror det är lugnt när man räknat med asus-saken ett tag
ChickiBull:
Tror det är lugnt när man räknat med asus-saken ett tag
Ditt val dock skulle jag rekommendera att köra 50W över det rekommenderade för att vara på den säkra sidan.
Själv har jag en rekommendation på 600W och jag har 620W
Leggzor:
Ditt val dock skulle jag rekommendera att köra 50W över det rekommenderade för att vara på den säkra sidan.
Själv har jag en rekommendation på 600W och jag har 620W
Räknade med en annan sida och fick minkrav på 233 och rekommenderat på 333. Tror inte den sidan stämmer då jag kört med nuvarande grafikkort och 4 interna hårddiskar och 2 dvd-enheter. Då rekommenderar den 550W har kört på 400W utan problem under närmare 2 år
ChickiBull:
Räknade med en annan sida och fick minkrav på 233 och rekommenderat på 333. Tror inte den sidan stämmer då jag kört med nuvarande grafikkort och 4 interna hårddiskar och 2 dvd-enheter. Då rekommenderar den 550W har kört på 400W utan problem under närmare 2 år
Valet är ditt. Jag skulle nog hällre gå efter ASUS. Dock brukar jag ju köra "lite" krävande spel med.
Kabel är alltid bäst.
Ett hett tips om du inte vill köpa en ny router är att enbart använda den som gateway; dvs. slå av allt vad firewalling, NAT, DMZ, port forwarding, etc. heter. Kör du brandvägg och NAT på routern behöver den spendera åtminstone dubbelt så mycket tid på varje datapaket, vilket uppenbarligen kommer att orsaka att skit går långsammare. (Dock är det inte säkert att det alls går att slå av den sortens funktioner på ett tillfredsställande sätt.)
Har du sedan problem med hastigheter över WiFi är det bara att finna sig; trådlöst ÄR långsamt och opålitligt, det är bara att acceptera. Det enda du egentligen kan göra åt saken är att välja en kanal så långt bort ifrån andra nätverk i närheten som möjligt, för att minimera störningar. Blåtand kör också på samma frekvenser som WiFi, så de kan också ställa till problem för varandra.
Om du har fast pris på din el skulle jag definitivt rekommendera att göra som ankzor föreslår och använda en riktig burk som router; kräver dock mer tekniskt kunnande av dig än att bara plugga in en konsumentrouter i väggen.
Slutligen bör du låta bli att lyssna på zIGGE oavsett vad han säger (jag har inte orkat läsa hans okunniga dravel i den här tråden, men det brukar vara allmängiltigt;) han är allmänt känd som fullständigt inkompetent beträffande allt teknik- och IT-relaterat.