Jag fick en rubikskub i julklapp ... och min farsa sa att om jag löser den så ska jag få 1000 kr! och jag behöver verkligen pengar nu! men! jag kan inte bara visa en som är löst! jag måste kunna lösa den inför honom! men för någon vecka sedan så tog jag isär den, för att jag inte orkade att den inte var hel... men min kompis sa att det inte var någon bra idé att jag gjorde så, för att placeringen blir konstig... och att den inte kan bli hel igen... ÄR DET SANT!? och finns det något enkelt fusk? jag har kollat på you tube... men hittar inget bra... =( har också hört att om man vrider den på ett speciellt sätt 6 ggr så blir den hel igen... så nu sitter jag här med en rubiks kub som jag precis plockat isär.. för andra gången...
du tar färg och målar på sidorna,går snabbast.
Man brukar ju plocka isär dem för att göra rent och smörja in.. ska inte vara nå problem att sätta ihop igen.
Finns inga trix, bara lära sig hur man gör. Man kna ju läsa sig till det om man inte vill klura ut själv, då går det fort. (Googla bara på "solve rubriks qube" eller nåt, finns guider på youtube osv). Bara langa in pengarna.
Tözen:
du tar färg och målar på sidorna,går snabbast.
har du enns läst vad jag har skrivit?
btw kan man fuska om man har två kuber, en som är löst och en olöst, men man måste vara lite duktig på att göra switchen
SceneObsession:
och finns det något enkelt fusk?
finns sidor som löser den åt dig.
SceneObsession:
och finns det något enkelt fusk?
Ja och nej, att lösa rubiks kub är ganska lätt, men det går inte att lära sig på fem minuter. Man måste lägga lite tid på det, se till att lära sig alla steg ordentligt, och få en liten känsla för kuben.
=SceneObsession:
men min kompis sa att det inte var någon bra idé att jag gjorde så, för att placeringen blir konstig... och att den inte kan bli hel igen... ÄR DET SANT!?
Ja, om du plockar isär kuben och sätter ihop den fel så kan den bli olöslig. Så när du sätter ihop kuben gör det alltid så är den är i helt löst tillstånd.
SceneObsession:
jag har kollat på you tube... men hittar inget bra...
De här youtube-filmerna är bra, tycker du inte att de är bra så är det du som är dålig.
Intro och lösning av första lagret
efter den kan du kolla på:
http://www.youtube.com/watch?v=IW_BBp3FPMQ
Edit: UMs hantering av länkar suger pung.
plocka isär o pussla ihop bara
ge den till någon nörd i skolan och säg att han får en femtiolapp om han fixar den och löser den.
Sätt ihop den rätt, blanda den på ett "kontrollerat" sätt, vrid sedan tillbaka den som den var?
Chickfactor:
ge den till någon nörd i skolan och säg att han får en femtiolapp om han fixar den och löser den.
Smartast!
Tråden låst på grund av inaktivitet