Notifications
Clear all

RYMMA HEMIFRÅN

Topic starter

Necerox:

haha roligt, men, nu har jag ett annat problem......... jag och morsan rök ihop rätt hårt i morse och nu hotar hon med att ringa soc eller nån och be mig bli omhändertagen.......... jag vägrar... skulle det komma nån kärring från soc och be mig följa med henna, så slår jag till henne på käften, och drar sedan iväg och påbörjar min resa..... låter det bra? [y]

Nej, det låter förvirrat och desperat. Finns många vettiga personer som redan gjort inlägg i den här tråden. Lyssna på dom, alla vuxna i världen vill dig inte illa bara för att du har haft dåliga erfarenheter hittills.

Om du nu blir omhändertagen, var skulle du placeras isf? För på dig har det hittills verkat som att det enda du vill är att komma bort från din familj. Då är väl fosterhem/psykvård att föredra framför att bli "omhändertagen" av nåt banditgäng i Italien

ReplyQuote
Topic starter

Lallaren från Ibiza:

Då är väl fosterhem/psykvård att föredra framför att bli "omhändertagen" av nåt banditgäng i Italien

FÖR FAN HELLER?!!!! hellre maffian i italien än nått jävla psykhem nånstans i norrland!!!! [no-no]

ReplyQuote
Topic starter

Necerox:

FÖR FAN HELLER?!!!! hellre maffian i italien än nått jävla psykhem nånstans i norrland!!!! [no-no]

Du vet inte vad du pratar om. Inte för att jag själv har nån erfarenhet av vare sig psyket eller maffian, men på ett hem har dom (eller iaf är det tänkt så) ditt bästa för ögonen, det har inte Don Corleone

ReplyQuote

Necerox:

Ja för gud vad hemskt det skulle vara att komma till ett fosterhem och bo med en snäll familj som gör allt för att hjälpa dig. Jösses, du kanske skulle få ordning på ditt liv och må bra, usch och fy! Mycket bättre att åka till Italien och leva i slummen och dö av svält/bli misshandlad till döds/bli prostituerad.

ReplyQuote
Topic starter

Varför låter du inte morsan ringa soc så du blir omhändertagen?
Inte så jävla roligt men då har du iaf någon som tar hand om dig istället för att springa runt i förvirran och hoppas på det bästa.

ReplyQuote
Topic starter

jag har redan blivit omhändertagen förut, och det sög som ut i helvete, bodde på ett skithem, sedan bara skickade dom tillbaka mig hem i "brist på resurser", ännu ett jävla ursäkt som vuxna gör bara för att få mer pengar över till deras kaffebröd............... vuxna kan dra åt helvete...........

ReplyQuote

Necerox:

jag har redan blivit omhändertagen förut, och det sög som ut i helvete, bodde på ett skithem, sedan bara skickade dom tillbaka mig hem i "brist på resurser", ännu ett jävla ursäkt som vuxna gör bara för att få mer pengar över till deras kaffebröd............... vuxna kan dra åt helvete...........

Du kan inte bara dra. Det är inte realistiskt. Jag har det bra hemma, till skillnad ifrån dig. Däremot blir jag slagen av killar som är kanske 1-3 år äldre, varje dag efter skolan. Jag skulle visa allt det du skriver här. Säg vad du tycker till allt och alla. Jag vet att det kan vara svårt, men fortsätt inte på det här sättet. Det är att slösa bort sitt liv. Gör något, men att rymma kommer knappast fungera. Prata med vuxna fungerar nästan aldrig, enlgit egen erfarenhet. Försök prata med någon jämnårig. Gärna någon som är något år äldre. Finns ofta trevliga tjejer i nian/ettan. Lycka till. [smile]

ReplyQuote
Topic starter

näh, jag orkar inte mer i detta skitliv och i denna skitvärld.......
visst, jag önskar ju att detta liv kunde blivit annurlunda, men.... det e försent, sen tror jag också på ett annat liv efter detta....... så, jag hoppas att det blir bättre......... men jag vill bara gör något bra innan jag dör...... fast jag vet inte vad............ kanske göra inbrott i nån snobbs villa, sno 10.000 och ge det till någon behövande osv...... men, detta liv e slut..........

ReplyQuote
Topic starter

Necerox:

ännu ett jävla ursäkt som vuxna gör bara för att få mer pengar över till deras kaffebröd.

Våra pengar, vårt beslut.
När du börjar tjäna pengar så får du också ta beslut.

Necerox:

det e försent

Det är aldrig för sent.

Necerox:

sen tror jag också på ett annat liv efter detta.

Var nu inte dum och kasta bort ditt liv för tvivelaktiga förhoppningar om ett liv efter detta, att tro är en sak men har du några som helst egentliga belägg för det du tror?

ReplyQuote
Topic starter

Necerox:

jag önskar ju att detta liv kunde blivit annurlunda, men.... det e försent,

Du är fjorton år, det är verkligen inte försent. Det finns en stor chans att du hamnar rätt här i livet.
Så länge du inte begår en massa brott och får prickar i registret så kan du alltid skapa ett värdigt liv.

ReplyQuote

Necerox:

visst, jag önskar ju att detta liv kunde blivit annurlunda, men...

Du måste ändra på någonting, något. Så att du kommer ur den här skiten. Om du går i en skola, byt skola om det funkar. Gå andra vägar än de du brukar, förändra dina vanor, ditt beteende osv. Klipp dig, om du vill?

Men du måste ta dig ur det här, det finns ingen anledning att gräva ned sig totalt.

ReplyQuote
Zebzyn

Får man följa med? [cute]

Allt suger, inga vuxna bryr sig, bara en massa konstiga undersökningar, social.

Känner med dig och hade kunnat slashat de flesta just nu för att vara ärlig.

Alla klarar sig så lindrigt undan, bara offren får skiten.
Samma visa om och om igen.

ReplyQuote
Topic starter

Zebzyn:

Allt suger, inga vuxna bryr sig, bara en massa konstiga undersökningar, social.

håller med...............

Zebzyn:

Samma visa om och om igen.

exakt..........

men jag vill inte leva detta liv längre..... det e bara skit, vuxna bryr sig inte...... så.... "fuck it" [mad]

ReplyQuote
Topic starter

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote