Vilka konsekvenser kan det få för mig som är 14 om jag skulle rymma hemifrån. Jag orkar verkligen inte bo kvar med de två idioterna som jag måste kalla för mina föräldrar. Jag hatar de och jag hatar att bo här, med de och gå i skolan med alla som trycker ner en och slänger ur sig taskiga kommentarer varje dag!
Polisen skulle bli informerade, skolan också. Gissar att socialen också hade kunnat bli involverade. Därför så tror jag inte att du skulle lyckas vara på rymmen så länge. Men det beror väl på hur du tänkt dig. Har du en plan? Är det värt det? Tror du att du skulle kunna lyckas eller är det värt ett försök ändå?
Tråkigt att personerna i din omgivning behandlar dig som de gör, har du funderat på att kontakta socialen?
Nico7710:
Vilka konsekvenser kan det få för mig som är 14 om jag skulle rymma hemifrån. Jag orkar verkligen inte bo kvar med de två idioterna som jag måste kalla för mina föräldrar. Jag hatar de och jag hatar att bo här, med de och gå i skolan med alla som trycker ner en och slänger ur sig taskiga kommentarer varje dag!
Även om du hatar dina föräldrar, varför vet jag inte. Det kan inte vara deras problem att det finns idioter i din skola som ger sig på dig. Tyvärr så löser det sig inte att byta skola, du måste nog träna lite och hävda dig så att ingen ger sig på dig.
Att rymma kan du ju göra om du tänker på i ett tält med sovsäck ute i skogen. Men sen, du ska ju ha mat och allt vad det är. Så nej det är ingen bra idé. Har du någon som du kan flytta till? Vad är din plan?
Du bör bättra på din situation som det är så långt det går, i annat fall kan det vara bäst att myndigheter hjälper till. Informera skolan att du blir illa behandlad. Prata med dina föräldrar om vad du känner att de gör fel (säg kanske inte att du hatar dem) men du ska säga att du tycker att du blir felat behandlad.
Internatskola lr egen lägenhet nära en skola. Men då kan du räkna med att soc blir inblandad. Äta gör du på skolan, sen behöver du bara lite frukost och kvällsmat.
Hej! Hur mår du??
vill du ha någon i prata med så kan du PMa mig!