Notifications
Clear all

Så trött på (DOOMSDAY) 2012 snacket

Topic starter

SupraTT:

Om man har ström.... Slås elnätet ut så blir det inte så lätt att tillverka nya komponenter. Det gör att det genast tar betydligt längre tid.

mycket rigtigt, men det är inget stort problem, här där jag bor i finspång, tillverkar t.ex siemens gas-turbiner till elkraft, den största kan generera tillräckligt med el för att driva 25000 husholl, tar man in en sådan, så kan man driva allt i en fabrik, eller varsomhellst, vi i finspång skeppar gasturbinerna överalt i världen, de är redå att placeras varsomhellst närsomhellst, dem är kompletta med brensle tank och kontroll rum, så har man ju det klassiska bensin el agrigatet.

men varför skulle kraftstationerna sluta fungera? det var ju transformator stationerna som går?
dem 2012 väntas bli lite större en solstormarna 2003, och dem gjorde ingen påverkan på elnätet, och dem var dem kraftigaste hitills.

ReplyQuote
Topic starter

jag tror att det är en stor bluff, världen skulle enligt massa religoner gått under över 20 gånger !!

bland annat 1990, 1993 , 1995, enligt de kristna skulle jesus ha kommit tillbaka för att hemnas på menskligheten år 2000, och bara för att Maya indianrenas almanacka slutar år 2012 så betyder vell det inte att världen går under?? den kan vell inte fortsätta i all oendlighet?

+ 2012 för dem var 1974 för oss[shake][shake]

ReplyQuote

Påstås att Mayakalendern haft rätt förut men det kan vara lika mycket skrock som hela 2012... Något som förbryllar mig är deras relativt exakta atronomiska mått. De har fått med alla planeter i solsystemt, deras banor samt avstånd från solen. Hur!? De borde väl vara glada om de kunde smida stål på den tiden. Fanns inga teleskop på den tiden och även om de fanns så skulle de knappast kunna räkna ut allt detta själva.

Om nu även detta är förfalskat vet jag ej. Man vill gärna tro det men samtidigt är det lite spännande. Nej men hur skulle de kunna komma fram till något dyrligt, det kan inte vara äkta.

ReplyQuote
Topic starter

ReplyQuote
Topic starter

jag köper det, det låter rimligt [shake]

ReplyQuote
Topic starter

även om det skulle stämma (vilket jag inte tror) så finns det väl inget att göra åt det och alla dör ju ändå så varför bry sig [crazy]

ReplyQuote
Topic starter

Hmm jag tycker alla ska läsa senaste numret av Skeptic Magazine. Där får ni reda på lite information om 2012 snacket. Numret heter "End Of The World Again?"

ReplyQuote

men lugnt.. vi kan fortfarande klara oss [bigcheers]
Bara undvik media för det är då dagen tokio hotel gör en porrfilm.

Ögon fräter när man ser på fel saker vetni... DET DU! [ops]

ReplyQuote

asfaltsmaskin:

deras kalender kan ju inte fortsätta i all evighet!

De e la utdöda så den e ganska värdelös nu så varför fortsätta den? [y]

ReplyQuote
Topic starter

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote