Aviseringar
Rensa alla

Samlingstråd för modereringsfrågor och modereringsförslag

Ämnesstartare

S3ON:

Haha.. Nej! Ungdomarna skall inte hängas ut. 

Hängas ut? Man har ju skrivit sakerna själv på forumet...

SvaraCitera

Niklas: Hmm okej. I det här fallet hände inget av det. Inlägget stod kvar, inget inlägg från någon mod/admin i tråden, annat än i en mer "privatare" chattråd.

Trist. Har ett vagt minne om att det ärendet rörde fler än ett inlägg iofs och kanske var lite av en bägaren-rinner-över-situation, men jag har nog inte koll nog för att ge nå klart besked där. 

Niklas: Tycker nog ni borde fundera på om det skulle vara öppet vad personer blir avstängda för och motivering till varför. Det gör att folk lättare kan veta var gränsen går och att man inte ens behöver fundera på om det är så att det sker godtycklig moderering osv.

Vi har funderat en del över detta och spånar kring hur vi kan göra saker tydligare utan att för den delen hänga ut folk. Lite trögt nu under sommaren men stay tuned. 

Niklas: Hängas ut? Man har ju skrivit sakerna själv på forumet...

Mja, handlar rätt ofta om PM-konvos å. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh: Mja, handlar rätt ofta om PM-konvos å.

Jaha, jo, då är det såklart en annan sak.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Utvecklingsstört

SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:
Nej. Ganon och jessijess har vissa politiska åsikter gemensamt och kan båda skriva mindre trevliga saker till personer de inte gillar eller kommer överens med, men de är i övrigt väldigt olika. Ganon hade aldrig kunnat fejka en person som jessijess. Det var antagligen hennes tendens att gå till personangrepp som fick henne bannad. 

tycker inte heller de är särskilt lika, kändes bara random med permaban. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur länge är thl*kt'n låst? 

🙁 

SvaraCitera

Gruvansson:
Hur länge är thl*kt'n låst? 

🙁 

permbannad 

SvaraCitera

kan man inte se vem som låste jessie så kan vi bränna den moden på bål när vi ändå håller på? obs skämt 

SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt: så kan vi bränna den moden på bål

bjuda på bål tkr jag

SvaraCitera

S3ON:

bjuda på bål tkr jag

ja det föredrar den nog 

SvaraCitera

vonKissekatt:
kan man inte se vem som låste jessie så kan vi bränna den moden på bål när vi ändå håller på? obs skämt 

Är nog jag i så fall, ingen av oss kan låsa någon utan att det dyker upp i loggen och min åtgärd är den enda loggade. Antingen hyser programmeraren ett personligt agg mot just henne eller så var det ett tekniskt fel.

SvaraCitera

Ska försöka återskapa problemet, vore skitjobbigt om vi behöver börja låsa upp folk manuellt när deras tid går ut 

SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

permbannad 

Hoppsan, måste skrivits något riktigt dumt då 

SvaraCitera
Ämnesstartare

uhuhuhu många funktioner som pajar nu, det här är slutet Ledsen

SvaraCitera

vismut:

tycker inte heller de är särskilt lika, kändes bara random med permaban. 

Ja, bra att det i alla fall inte var avsiktligt och att hon blivit upplåst. Tror inte att jag sett henne skriva något rakt igenom elakt till någon här, mest bara saker kopplade till politiska meningsskiljaktigheter som förmodligen inte har varit menade att såra på djupet. Hon är kaxig men för det mesta relativt harmlös.

SvaraCitera