Aviseringar
Rensa alla

Samlingstråd för modereringsfrågor och modereringsförslag

time
 time

Förstår att ni finner situationen frustrerande. Vi är i behov av fler mods, ja, men oavsett vad är ingen av oss aktiva dygnet runt så det kommer alltid kunna uppstå sådana här situationer. Vi arbetar på en lösning.

Dödshot och liknande tolereras naturligtvis inte och vi drar oss inte för att göra ett polisärende av det om det fortsätter. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

time: men oavsett vad är ingen av oss aktiva dygnet runt så det kommer alltid kunna uppstå sådana här situationer.

Hur vore det om ni modererade i olika timpass efter ett schema? Finns jättemånga bra människor där ute i cyberspace som sover om dagarna och är aktiva på nätterna. Någon nattuggla måste du väl känna irl som kan ställa upp!! Ut och rekrytera mods på sittningar! 🙂

SvaraCitera

Förvånande att det inte gjorts något polisärende av det redan. Hoppas att annat görs då. 

SvaraCitera
time
 time

A: Hur vore det om ni modererade i olika timpass efter ett schema?

Det fungerar nog inte i längden, det är ju ett rent ideellt arbete och det är något som ska vara roligt och inte en belastning i vardagen, vilket fasta tider kan leda till eftersom det då tar från den spontana aktiviteten man väljer att lägga på sajten. 

Nattugglor kan vi säkert hitta. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt: Förvånande att det inte gjorts något polisärende av det redan.

Exakt min tanke... Misstänkta självskadebeteenden polisanmäls ju direkt.. Antar att det anses vara mycket allvarligare att avsluta sitt eget liv än någon annans. :s  

SvaraCitera
time
 time

A:

Exakt min tanke... Misstänkta självskadebeteenden polisanmäls ju direkt.. Antar att det anses vara mycket allvarligare att avsluta sitt eget liv än någon annans. :s  

Att jag sade att vi inte drar oss för att göra det är inte samma sak som att det inte redan är gjort.

SvaraCitera
time
 time

(Nu ser jag ju att jag skrev "om det fortsätter", men tolka det inte som ni gjorde.)

SvaraCitera
Haien

time:

Får en tidigare användare vara inloggad med en annan användares konto?

SvaraCitera
time
 time

Haien:

Får en tidigare användare vara inloggad med en annan användares konto?

Nej. Ett konto är personligt. Det är inte tillåtet att dela på ett konto. Upptäcks detta stängs kontot av.

SvaraCitera
Haien

time:

Nej. Ett konto är personligt. Det är inte tillåtet att dela på ett konto. Upptäcks detta stängs kontot av.

Okej, det kan vara bra att veta.

SvaraCitera
Ämnesstartare

En lista över vilka ämnen man inte får skämta om vore najs.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker att sexism ändå hamnar en bra bit under typ ras och sexualbrott på listan. Och om man inte får skämta om sexism får man skämta om typ rödhåriga? Känner att de har ett bra case för att placera sig över sexism.

SvaraCitera

Nahual:
En lista över vilka ämnen man inte får skämta om vore najs.

Rullar ögonen

vad sägs om att bara hålla sig från att skriva något på andras bekostnad?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:

Rullar ögonen

vad sägs om att bara hålla sig från att skriva något på andras bekostnad?

Rätt hårdraget? Hur hållbar känns den policyn? Är också rädd för att den inte räcker till för att gardera oss mot olägenheter.

SvaraCitera
time
 time

Nahual:

Rätt hårdraget? Hur hållbar känns den policyn? Är också rädd för att den inte räcker till för att gardera oss mot olägenheter.

Den känns faktiskt rätt så hållbar med tanke på att majoriteten av användarna förstår vanligt hyfs och faktiskt förstår vad det är för slags stämning vi försöker jobba för här, skulle jag säga. 

SvaraCitera