Aviseringar
Rensa alla

Sanningsleken!

latest comments older comments

Ämnesstartare

Jobb, festivaler, ölande, fiske, fly till sommarstuga ett par dar, ha det gött.

Har du någon last?

SvaraCitera

Japp för ett skepp kommer lastat med barndomsminnen till dig

Vad är det vidrigaste du käkat?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tonfisk.

När var du senast arg och varför?

SvaraCitera
Ämnesstartare

igår. för att jag fick skit av en kompis trots att det är hen som beter sig illa.

gillar du citronsorbet? 

SvaraCitera

amsi:
igår. för att jag fick skit av en kompis trots att det är hen som beter sig illa.

gillar du citronsorbet? 

Har aldrig smakat cintronsorbet, men googlade det och den så ganska läcker ut

Hur gammal e du ?

SvaraCitera
Ämnesstartare

för gammal och för ung på samma gång

vilken ålder var för dig jobbigast?

SvaraCitera
Ämnesstartare

15-17

har du utfört en god gärning idag? isf vad?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej.. på sin höjd hållit upp dörren. :,(

Vilken är din onödigaste, frekvent använda ägodel?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder jag ägodelen frekvent, har den således ett syfte för mig, vilket i mina ögon gör att den inte är onödig. Däremot kan man fundera kring om syftet med det frekventa brukandet av saken, är av en nödvändig, legitim orsak. Det står i relation till värderingar om vad som är legitimt, i så fall. Svårt för mig att svara på utan att anta någon särskilt utgångspunkt.

Ledsen, det kanske är ett tråkigt svar.

Känner du dig hämmad av din omgivning? Om ja, på vilket sätt? Om nej, vad gör att du känner dig ohämmad?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: Använder jag ägodelen frekvent, har den således ett syfte för mig, vilket i mina ögon gör att den inte är onödig. Däremot kan man fundera kring om syftet med det frekventa brukandet av saken, är av en nödvändig, legitim orsak. Det står i relation till värderingar om vad som är legitimt, i så fall. Svårt för mig att svara på utan att anta någon särskilt utgångspunkt.

Ledsen, det kanske är ett tråkigt svar.

Tycker att det var ett mycket bra och genomtänkt svar. Min fråga var också skriven för att stimulera. Kan en människa agera irrationellt om hen upplever att det är rationellt? Vem har patent på sanningen?

Jag vill påstå att det finns vissa kollektiva "sanningar" som är destruktiva för att vi ska nå större frihet och välmående. Exempelvis religiösa dogmer och kommersiell hjärntvätt. Vi arbetar ihop pengar för att köpa ett föremål som inte gör någon reell skillnad (och ubland är beroendeframkallande och allmänt destruktivt), utan är någonting vi tror kan ersätta det vi egentligen längtar efter och behöver (tex social bekräftelse, kärlek, identitet och frihet). Det kan förblinda oss så att vi inte ser vilka åtgärder vi bör göra i våra liv för att nå dit... men jag antar att vi inte kan komma överens av ideologiska skäl. :p

Chibibbi: Känner du dig hämmad av din omgivning? Om ja, på vilket sätt? Om nej, vad gör att du känner dig ohämmad?

Hämmad av mina föräldrar, de är klängiga och jag vill frigöra mig. I övrigt känner jag mig stimulerad av den absoluta majoriteten av människorna i min omgivning, motsatsen alltså. Geografiskt är det hämmande att bo i en norrländsk småstad.

OnT: Vad gör du när ingen ser?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag slappnar av, jag kan prata med mig själv (gillar att läsa högt), eventuellt tar på mer privata delar av mig själv, dansar (bästa som finns) ... Säkerligen massa mer. 

Vad använder du för operativsystem? 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Windows 7 Professional X64

Hur många mobiler har du ägt?

SvaraCitera

4.

Grooveshark eller Spotify?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Grooveshark.

Har du skickat en intimbild på dig till någon?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Nepp.

Skulle du kunna tänka dig att göra det?

SvaraCitera
latest comments older comments