LillaBob:
Den enfaldige mördaren
Bra skit!
jawbreaker
Cloud Atlas, Matrix-regissörernas nya episka film.
Är egentligen sex filmer, i olika genrer (svart komedi, romantik, drama, dystopisk sci-fi, politisk thriller, postapokalyptisk fantasy, äventyr osv) och i olika tider från 1849 till 2321. Filmerna hänger dock ihop lite löst i att de utspelas i samma värld, genom att vissa detaljer återkommer och genom ett övergripande filosofiskt och humanistiskt tema. Samt även i att samma skådespelare går igen i de olika filmerna (och ibland spelar motsatt kön, motsatt etnicitet osv).
Filmen är jävligt bra. Jag var trött när jag började se den och filmen är tre timmar lång, men jag sögs helt in i den. Den har floppat i USA. Somliga menar att det är för att den är djup och komplicerad och folk är dumma som inte förstår den. Andra svarar då att den suger för den är ytligt prettoskräp som bara låtsas vara djup och komplicerad. Tycker inget av det stämmer. Filmen är inte svår. Den är lättillgänglig och man behöver inte alls anstränga sig eller vara insatt i kultur och filosofi för att få ut något av filmen. Däremot har den ju vissa filosofiska teman (liksom ex. Matrix). Folk borde slappna av och ta det för vad det är.
Jävligt bra film som sagt, och av ett rätt unikt slag.
Baserad på en bok ska tilläggas.
House of 1000 Corpses
Av någon konstig anledning tycker jag att denna psykofilmen, samt uppföljaren är bra.
Never Back Down
MMA-film, handlar om en kille som ofta hamnar i slagsmål på grund av sina okontrollerbara känslor. Han flyttar till en ny stad, folk får nys om hans kämparglöd och på den här skolan är det inne att hålla på med just MMA. De triggar igång honom, han blir kär i rivalens flickvän och de ska göra upp i MMA-tävlingen "The beatdown". Han ställer mest upp för att sedan aldrig behöva slåss mer. Riktigt bra film faktiskt!
Kommer inte ihåg
Matrix 3 - var väll bra =)
Night Claws
rätt kass
Why did I get married?
Lättsam komedi, varken bra eller dålig
Trespass.
Spännande, fartfylld. Det hände kanske lite väl mycket, vilket kunde vara spännande och oväntat. Men också förvirrande och lite väl mycket.
äta sova dö
Mongol
Bra, spännande, lugn, vacker, blodig, härlig, sorglig ibland glad ibland, realistisk fast fantasifull på samma gång
The Perks of Being a Wallflower.
Jättebra film. Fin. Hjärtvärmande.
Nära och Kära
Rain Man
En berättelse om den arroganta och egoistiska Charlie Babbitt, som sedan tonåren brutit kontakt med sin far, som efter faderns död får reda på att någon annan har ärvt faderns förmögenhet. Och denna "någon" råkar vara den autistike Raymond, som också är Charlies äldre bror. Berättelsen kretsar kring den yngre broderns försök att till sig vad han anser vara hans rättmätiga halva av pengarna, för att sedan övergå och lägga fokus på relationen och utbytet mellan Raymond och Charlie. En fin historia om två människor som finner varandra.
Sedan:
TBP AFK: The Pirate Bay Away From Keyboard