Stvrmzeit:
Det är väl lätt hänt att man tycker så när det gäller smak.
Här är några filmer jag har gett 5/5:
knepiga filmer. ingen usa film?
Hamlet:
dålig? den är ju helt fantastisk. klockrena dialoger, mästerlig regi och allmänt sylvass rakt igenom.
håller stenhårt med dig. underligt hur man kan kalla den dålig
patrick bateman:
knepiga filmer. ingen usa film?
Några du har sett av dem eller vad menar du är knepigt med dem? Knepiga filmer på vilket sätt?
Nej, ingen av mina femmor är någon film från USA, inte än så länge i alla fall. Hur så?
Stvrmzeit:
Några du har sett av dem eller vad menar du är knepigt med dem? Knepiga filmer på vilket sätt?
knepiga filmer från knepiga länder som är långa och verkar allmänt knepiga
Stvrmzeit:
Nej, ingen av mina femmor är någon film från USA, inte än så länge i alla fall. Hur så?
det antyder att du inte gillar amerikansk film och tycker att det är sämre. det tycker jag med är knepigt. om USA är bra på nåt är det film, det kan dem bäst av alla.
patrick bateman:
knepiga filmer från knepiga länder som är långa och verkar allmänt knepiga
En film blir väl inte "knepigare" (vad du nu försöker få det till) för att det inte är en film från USA? Eller vad menar du? Det spelar väl ingen roll vilket land en film är gjord i? Är svenska filmer mer knepigare än amerikanska? Jag har några svenska filmer bland mina femmor med.
Om du menar "svårare" filmer än det du kanske är van vid, då kan det säkert vara så, ja.
patrick bateman:
det antyder att du inte gillar amerikansk film och tycker att det är sämre. det tycker jag med är knepigt. om USA är bra på nåt är det film, det kan dem bäst av alla.
Nej, knappast och långt ifrån det. Bara för att jag inte har en film från USA bland mina femmor betyder det inte att jag ogillar amerikansk film. Med din slutsats får du väl det till att jag inte tycker om iransk film heller för att jag inte har en film från Iran bland mina femmor. Eller exakt alla andra länder som man inte hittar där. Men så är inte fallet heller. Det handlar ju bara om ett 20-tal filmer som är mina absoluta favoriter som jag värderar högst. Sedan vilka länder dessa filmer är producerade/skapade i finner jag rätt irrelevant.
Jag gillar väldigt många amerikanska filmer och jag ogillar väldigt många amerikanska filmer. Och så kan det vara med alla andra länder också. Det kan också ha att göra med hur mycket film man har sett och vilka filmer man har sett.
Mina femmor kan ständigt uppdateras och ändras också, det är en process som hänger med i mitt filmtittande. Men som sagt, jag lägger inte direkt vikten på om en film är amerikansk, iransk, tysk eller indisk, jag lägger vikten på filmen i sig. Om ett år kanske jag har gett fler amerikanska filmer femmor än japanska, jag förstår inte bara varför du uppmärksammar att jag inte har just någon amerikansk film bland mina femmor.
Och att USA skulle vara bäst på film går väl att diskutera och smaken är ju som baken. Jag gillar dock inte att favorisera just länder, jag favoriserar helst filmer.
Mr Nobody
Vackraste och bästaste filmen jag har sett
Transformers - Dark side of the moon
Blade
3/5
Varit på filmkväll. Såg massor av filmer. Bl.a
Har inte riktigt några följdkommentarer.
Såg precis Dinner for Schmucks.
Ooooh vad bra!
Vet inte om jag ska ge den 4.5 eller 5.... så blir 5/5
hisou:
Har inte riktigt några följdkommentarer.
har funderat på att se den. är den bra eller bara helt insane?
Black Hawk Down ![[no-no]](/img/smilies/no-no.gif)
Knarko:
Såg precis Dinner for Schmucks.
Ooooh vad bra!
Vet inte om jag ska ge den 4.5 eller 5.... så blir 5/5
...................![[tard]](/img/smilies/tard.gif)
din filmsmak är ju lagom efterbliven
makemeproud:
är den bra eller bara helt insane?
Den är väl mest insane bara, och den hade ett riktigt dålig slut tycker jag, men det känns ändå som att det är 'en film man borde se'. Relativt snyggt filmad i vissa scener. Huvudkaraktären, doktorn, spelar bra och den träffar verkligen nerver hos mig som jag inte varit med om att en film gjort förut.
supply:
din filmsmak är ju lagom efterbliven
Steve Carell säger allt...
du som har dålig smak
Knarko:
Steve Carell säger allt...
du som har dålig smak
men fullt betyg?!