finsk logik.
dazed: man "vinner" bronset och förlorar guldet.
Uppenbarligen inte bara jag som tycker så.
Det är lite det här jag menar med att Sverige är så himla dåliga förlorare - du kan inte ens unna någon tänket att brons är bra utan envisas med att tjata om att Sverige vann semin trots att det gick åt helvete idag.
Selänne - vilken jävla legend, all respekt i världen.
Han är fantastisk! Blev så himla glad att han fick avsluta med den matchen. Riktig glädje.
time: Det är lite det här jag menar med att Sverige är så himla dåliga förlorare - du kan inte ens unna någon tänket att brons är bra utan envisas med att tjata om att Sverige vann semin trots att det gick åt helvete idag.
Nu är dock inte den fete nödvändigtvis Sverige. Men han kanske är en svensk Louis XIV - staten, det är jag.
time:
Han är fantastisk! Blev så himla glad att han fick avsluta med den matchen. Riktig glädje.
Ja all heder åt den karln verkligen. Men Alfredsson kunde ju ha fått göra något liknande förstås.
dazed: Nu är dock inte den fete nödvändigtvis Sverige. Men han kanske är en svensk Louis XIV - staten, det är jag.
Äh ja. Jag vet inte. Jag utgår bara från att typ 95% procent av de svenskar jag sett i sociala medier sedan semifinalen verkligen bara häcklat och psykat finska laget även fast de faktiskt vann. Förstår inte varför folk inte bara kan glädjas åt en vinst och låta ett annat lag glädjas åt sin, det känns som slöseri med tid och energi att göra motsatsen.
Hockey!! Sve-Can såklart!
Buyern MUnchen -hannover NEUER!!B
time:
Äh ja. Jag vet inte. Jag utgår bara från att typ 95% procent av de svenskar jag sett i sociala medier sedan semifinalen verkligen bara häcklat och psykat finska laget även fast de faktiskt vann. Förstår inte varför folk inte bara kan glädjas åt en vinst och låta ett annat lag glädjas åt sin, det känns som slöseri med tid och energi att göra motsatsen.
Ja men det är väl hela östersjöderbyaspekten antar jag men lite överdrivet ja. Hade nog kunnat gått åt andra hållet också, med storebrorkomplex och allt. Något som den gode Simon Bank förövrigt skrev en jävligt intressant artikel om för något år sedan:
http://www.aftonbladet.se/kultur/article16782566.ab
Ja men det är väl hela östersjöderbyaspekten antar jag men lite överdrivet ja. Hade nog kunnat gått åt andra hållet också, med storebrorkomplex och allt. Något som den gode Simon Bank förövrigt skrev en jävligt intressant artikel om för något år sedan:
http://www.aftonbladet.se/kultur/article16782566.ab
Fan vad bra läsning. Det är nog mycket korrekt uppfattat, det där. Det kan ju hända att jag är lite blind för det finska häcklandet när det väl dyker upp, men jag tror det handlar om något slags "heja-på-the-underdog"-mentalitet. Ett guld för finnarna känns större än vad guld för svenskarna gör, även om det fortfarande är enormt stort.
time:
Fan vad bra läsning. Det är nog mycket korrekt uppfattat, det där. Det kan ju hända att jag är lite blind för det finska häcklandet när det väl dyker upp, men jag tror det handlar om något slags "heja-på-the-underdog"-mentalitet. Ett guld för finnarna känns större än vad guld för svenskarna gör, även om det fortfarande är enormt stort.
Jo det tycker jag också, kan väl vara därför man kommer ihåg artikeln fortfarande.
Ja så är det ju.
Repris FIN - USA
United får stryk
Strax ska Chelsea också spöas förhoppningsvis.
känns rätt nice att vara 14 poäng över United
match imorgon väl kan inte se en annan anledning till att pappa tog ledigt