Är alltid ok, förutsatt att fenomenet faktiskt existerar
Tessis:
När tycker ni det är okej att ha sex?
Första gången man träffas?
One night stand?
Längre in i ett förhållande?
Det finns inte eller bör inte finns några regler annat än din egen personlighet. Det viktiga är att själv besluta när du vill - det är din kropp och gör man det när man inte vill skadar man bara sin egen lust. Man kan ha sex första gången om man vill eller ha ett förhållande utan sex. Man kan ha one night stands självklart; huruvida man trivs med det handlar dels om en personlighet och dels om hur man gör det. Det finns inget fel i tillfälligt sex om man behandlar den andra med respekt - att det inte alltid är så kan vara en förklaring till att det inte alltid känns så bra. Du kan skjuta upp stunden att ha sex hur länge som helst, men om det inte stämmer med den andras sexualitet kan det förstås orsaka problem. Det bästa är förstås om man har en liknande personlighet sexuellt.
framtidstron är död:
Gillar hur antifeminister så ofta beskriver män som kåta apor drivna av instinkter och sedan gnäller om att feminister är manshatare.
Jag har alltid förvånats över bristen på förmågan hos antifeminister att inse att de försvarar sina åsikter och de traditionella maskulina privilegierna genom att beskriva män som hjälplösa köttklumpar behärskade som marionetter av primitiva och urinstinkter och kroppsbehov som alltid tar överhanden om ett intellekt som ändå på något sätt framställs som överlägset ifråga om logik, förnuft och saklig självbehärsking - en paradox som i sig borde vara uppenbar om det faktiskt var så.
mynona:
- en paradox som i sig borde vara uppenbar om det faktiskt var så.
Det är helt ofattbart konstigt!
Tessis:
Har du som kille/tjej haft SEX för att få en person till din pojkvän/flickvän?
omg jag har gjort det hela tiden, och ändå har jag inte lärt mig läxan. mår nu så jävla dåligt för det. jag har liksom tänkt såhär, vi har bara träffats en gång och har sex, men jag vill vara din ändå. typ så känner jag.