Storchen84:
Tycker att allt idag handlar om hur ohälsosamt underviktiga tjejer ska vara för att ses som attraktiva - hur både killar och tjejer, män och kvinnor i alla åldrar bombarderas att en attraktiv tjej/kvinna är en tjej/kvinna som är typ skinn o ben. Tjejer ska vara underviktiga, killar ska gilla underviktiga tjejer. Äcklar mig...
Du måste skoja. Så fort kim kardashian, nicki minaj och kate upton visat sig så kommer folk i byxan. Är dom bara skin å ben? Sen är det knappast heterosexuella män som skapar dessa normer, vilka tror du det är som driver modebloggar, modetidningar och hälsobloggar? Ja inte män iallafall.
ANONYMÉS:
Du måste skoja. Så fort kim kardashian, nicki minaj och kate upton visat sig så kommer folk i byxan. Är dom bara skin å ben? Sen är det knappast heterosexuella män som skapar dessa normer, vilka tror du det är som driver modebloggar, modetidningar och hälsobloggar? Ja inte män iallafall.
Fast så ser samhället ut. Tjejerna du räknade upp är dessutom inte speciellt stora och kallas ändå feta.
ANONYMÉS: vilka tror du det är som driver modebloggar, modetidningar och hälsobloggar? Ja inte män iallafall.
Nej, men bland annat mäns äckliga objektifierande attityd till vad tjejer ska ha för kroppar ser ju till att det finns sådant skit.
isola:
Fast så ser samhället ut. Tjejerna du räknade upp är dessutom inte speciellt stora och kallas ändå feta.
Feta har väl ingen påstått? De flesta anser att dom är hälsosamma.
Storchen84:
Nej, men bland annat mäns äckliga objektifierande attityd till vad tjejer ska ha för kroppar ser ju till att det finns sådant skit.
Nej, det är att förenkla saker. De flesta män motsäger sig smalhetsidealet, och att påstå att allt ansvar ligger på männen är helt efterblivet.
Storchen84:
Mm, den åsikten.
Vi kanske ska dela upp svenska folket i två grupper. Dels de som ser om sina kroppar och äter nyttigt och förblir i normalvikt. Dels den andra gruppen som totalt skiter i sina kroppar och bara vräker i sig skitmat och sväller upp till oigenkännlighet.
Själv tillhör jag den första gruppen. Går ALDRIG på gym men äter nyttigt (dvs mycket dött kött) och rör mig mycket och är normalviktig.
vikingen: Vi kanske ska dela upp svenska folket i två grupper.
Du är väl medveten om att allt inte är så svart och vitt för alla som du verkar tro att det är? Annars föreslår jag att du läser på lite. Att du beter dig omoget är en sak, men du kan väl i alla fall se till att ha alla fakta innan du kommer med något om att dela upp folk i grupper.
Visserligen hade det inte spelat någon större roll, den gruppuppdelning du skriver om är ändå lika dum...
tycker det är löjligt att sex ses som något coolt och förbjudet, men annars är det soft.
vikingen:
Vi kanske ska dela upp svenska folket i två grupper. Dels de som ser om sina kroppar och äter nyttigt och förblir i normalvikt. Dels den andra gruppen som totalt skiter i sina kroppar och bara vräker i sig skitmat och sväller upp till oigenkännlighet.Själv tillhör jag den första gruppen. Går ALDRIG på gym men äter nyttigt (dvs mycket dött kött) och rör mig mycket och är normalviktig.
Att säga så tycker jag känns fel, Jag äter nyttigt, kag rör mig mycket ändå är jag en av dom soM om Man kollar på vågen och min längd räknas som överviktig.
Man kan vara smal och ohälsosam och tjock och hälsosam också.
Självklart är det bästa att försöka hålla samma vikt så länge som möjligt, träna och äta rätt, men att säga att man måste vara smal för att må bra, det är att använda uttrycken fel.
Rätt skönt och va asexuell på ett sätt, man lever inte upp till dagens sjuka ideal och att man inte letar fel på människor hela tiden. Folk som ligger runt intresserar inte mig för fem öre och är för mig det ett tecken på dåligt självkontroll också. Finns viktigare saker här i livet ^^