Maymay:
Ah fick lite hjärnsläpp märkte jag, fast han hittade online på något vis.
Jag köpte online
jag fyller snart (18 år!)
KING16:
Jag köpte online
jag fyller snart (18 år!)
Grattis och jag fyller 17 om 56 dagar.
hxiley:
det är ju 18 års gräns för att köpa sexleksaker?
Mitt ex köpte sexleksaker på teknikmagasinet när hon var 16 så det är inte 18 års gräns. Eller så brydde sig ingen.
Hobrick:
Mitt ex köpte sexleksaker på teknikmagasinet när hon var 16 så det är inte 18 års gräns. Eller så brydde sig ingen.
eller så angav hon att var 18 eller att det inte var en åldersgräns där
hxiley:
eller så angav hon att var 18 eller att det inte var en åldersgräns där
Jag var med när hon köpte. Ingen frågade ens. Tycker det skulle vara konstigt om sexleksaker hade 18 års gräns
Hobrick:
Jag var med när hon köpte. Ingen frågade ens. Tycker det skulle vara konstigt om sexleksaker hade 18 års gräns
Varför? Man ska ej idka samlag innan man uppnått myndig ålder och i gått i äktenskap.
Det är INGEN åldersgräns för att köpa sexleksaker!
Fråga: Finns det en åldersgräns för sexleksaker? I så fall varför?
Svar: Det finns ingen åldersgräns för sexleksaker i sig, men ofta säljs de här "leksakerna" i samma affärer där det säljs porrfilmer som är förbjudna för under 18-åringar. Därför är också många av affärerna i praktiken stängda för ungdomar. Det här varierar ändå, och vissa affärer tycker att det är helt okej om ungdomar vill komma in och köpa t.ex. kondomer. Ofta säljer de ändå inte sexleksaker till unga tonåringar. Men någon officiell åldersgräns för sexleksaker finns alltså inte.
Hälsningar,
Lotta Sjöblom, sexualrådgivare och barnmorska
tänk så blir ungdomen beroende av sexleksaker vid tidig ålder, dvs under 18. jag menar, jag har stött på en som har förlorat sin oskuld som 10 år och dem som är så unga som 12 år håller redan på med sex. dem jag har mött iallafall
Berit:
Varför? Man ska ej idka samlag innan man uppnått myndig ålder och i gått i äktenskap.
Vad? Ska man inte ha samlag innan 18 år och äktenskap?