Aviseringar
Rensa alla

Sexualitet

Telee
Ämnesstartare

Är tjej som e tretton, fyller 14 (04) och är inte helt säker på min sexualitet. Kanske inte så viktigt att veta, kanske folk säger eller att jag typ ska ta det lugnt med ”det”  och att jag lär få reda på min sexualitet någon gång. Men tror typ jag vill veta för det är fortfaranade något jag tänker på väldigt ofta. Jag tror ioförsig inte att denna tråden ska kunna hjälpa mig med det meen ajaaa.... 
Jag vet inte om jag kan skriva så ni fattar, men funderar alltså på ifall jag är  bi/ hetro.  Alltså, jag har bara varit kär killar innan. Har alltså aldrig varit kär i en tjej, men känner(?) mig samtidigt typ bi. Jag tror att jag känner så för att jag typ ”tänker”/ ”ser” på andra tjejer på ett annat sätt.  
För några dagar sedan läste jag igenom historier/ sagor / berättelser som jag skrivit de senaste typ 3-4 år sen. Insåg då att i alla av dem så var huvudpersonen (tjej) kär/ tillsammans med en annan tjej, hon var alltså lesbisk. Ändå har jag typ inte ”känt” mig bi för ens för nån månad sen.. 
tänker på hur det ”går ihop” ? Är det liksom ett tecken på något 
Alltså har typ ingen fråga , vill bara typ berätta hur jag tänker o såå. Men om det är något jag undrar så är det om jag kan veta att jag är lesbisk utan att ha varit kär i en tjej?
Jag menar att det blir konstigt om man typ ”kommer ut” som bi om man inte varit kär i en tjej ..inte säker om ni fattar vad jag menar? 

Citera

Jag var bi innan jag blev Asexuell och du verkar inte vara bi

SvaraCitera
sies
 sies

Även om du till slut inte är bisexuell så gör det väl inget att du experimenterat? Kör på med de människor du är bekväm med, om du får till det med en annan tjej så var klar med att du är osäker och vill helst experimentera. Glad

SvaraCitera
Telee
Ämnesstartare

sies:
Även om du till slut inte är bisexuell så gör det väl inget att du experimenterat? Kör på med de människor du är bekväm med, om du får till det med en annan tjej så var klar med att du är osäker och vill helst experimentera. Glad

Jo det kan ju funka, såklart! 

SvaraCitera

Jag började fundera på om jag var bi när jag var runt 12-13 år. Men sedan så tänkte jag inte så mycket på det förens nu(fyller 15 snart). Jag misstänker att jag är kär i en tjejkompis, men jag är fortfarande i en konstant bråk med mig själv om jag är bi eller inte. 

Så jag tycker att du inte ska ha för bråttom att veta säkert. Fundera på det och sedan vänta tills du är säker. Tro mig, jag ville veta direkt när jag började misstänka det igen för några månader sedan men nu tar jag det lugnt och försöker lista ut det i min takt. För mig blev det för mycket press så jag bröt och mådde jätte dåligt.
Så fundera ut det i din egen takt

SvaraCitera

Jag gillar båda könen, men samtidigt kan jag känna att jag dras mer till tjejer på nåt sätt.  Jag har tänkt på det i typ 7 år. Jag vet mer nu, är rätt så säker på vad jag känner. Det ta tid, men det kommer. Plötsligt händer det.

SvaraCitera
Telee
Ämnesstartare

AmandaHK:
Jag började fundera på om jag var bi när jag var runt 12-13 år. Men sedan så tänkte jag inte så mycket på det förens nu(fyller 15 snart). Jag misstänker att jag är kär i en tjejkompis, men jag är fortfarande i en konstant bråk med mig själv om jag är bi eller inte. 

Så jag tycker att du inte ska ha för bråttom att veta säkert. Fundera på det och sedan vänta tills du är säker. Tro mig, jag ville veta direkt när jag började misstänka det igen för några månader sedan men nu tar jag det lugnt och försöker lista ut det i min takt. För mig blev det för mycket press så jag bröt och mådde jätte dåligt.
Så fundera ut det i din egen takt

Jag är inte säker ännu men tack för ditt svar! Tänker på min sexualitet (vilken jag än har) hela tiden.. men ska försöka att sluta med det och låta det komma av sig själv

SvaraCitera