Anklever:
Är ganska själviskt att se sina egna problem som störst och viktigast.
Är du dum i huvudet eller? ingenting är själviskt, snarare jävligt starkt att våga ta steget att avsluta sitt liv
KristalleN:
Är du dum i huvudet eller? ingenting är själviskt, snarare jävligt starkt att våga ta steget att avsluta sitt liv
Starkt? Att ge upp och orsaka lidande för andra bara för att man själv saknar hopp är svagt.
Att själv lida, så att andra slipper, och lösa sina problem, det är starkt.
Anklever:
Starkt? Att ge upp och orsaka lidande för andra bara för att man själv saknar hopp är svagt.
Att själv lida, så att andra slipper, och lösa sina problem, det är starkt.
Ge upp måhända är svagt, men att hoppa framför tåget, trycka på avtryckaren osv. Det är starkt .
Anklever:
och lösa sina problem
Alla problem går inte att lösa.
KristalleN:
undrar bara om det är någon mer än jag som personligen drabbats av att någon nära har valt den utvägen?
Well, fick skaffa fram taxi till akuten då min dåvarande gf fick för sig att käka massa piller...
Foxiesnow:
Alla problem går inte att lösa.
Men det går oftast att ändra sitt eget sätt att tänka, vilket är det som orsakar depressioner.
Anklever:
Men det går oftast att ändra sitt eget sätt att tänka, vilket är det som orsakar depressioner.
Jo men fortfarande. Det finns så många olika former av smärta, känslor som du förmodligen inte ens skulle kunna föreställa sig. Människor som blivit utnyttjade och spottade på i hela sitt liv. Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt eller svagt av en människa att avsluta sitt liv om denne inte längre vill leva.
Tråden låst på grund av inaktivitet