Aviseringar
Rensa alla

självmordstankar


Ämnesstartare

jag har ofta funderingar om självmord, jag har en obotlig kroppslig sjukdom och kommer aldrig någonsin att kunna leva ett normalt liv,med allt vad det innebär. Men jag klarar inte att ta mitt liv, trots några försök. Kan ingen tjej därute hjälpa mig, tex att kväva mig långsamt med en plastpåse?


   
Citera

Nej gör det inte, människor kommer sakna dig. Vad är det för obotlig sjukdom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ms, o det blir man aldrig frisk ifrån, jag har inga vänner, halva min släkt är döda o de levande bryr  sig inte ens o de är bara jobbiga, ingen skulle sakna mig. jag kan inte ens ha sex, så det finns nog ingen so  m villa ha ett förhållande helt utan sex, igen ville ha  mig ens innan min sjukdom heller.


   
SvaraCitera

Fokusera inte på det dåliga i livet/ ditt liv. Försök att se framåt, vänner kan du fixa på ett eller annat sätt, det är inget konstigt med det. Om din nuvarande släkt är jobbiga skit i dom å hitta på något annat. Det finns jättemånga människor som inte är intresserade av sex eller är assexuella, eller att de bli äcklade av sex. Det finns alltid någon för alla.

Så försök att fokusera på det du är bra på och tycker är roligt, så ska du nog se att allting löser sig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur jag än gör kommer jag aldrig att få leva ett normalt liv som alla andra, ingen frisk tjej vill vara tillsammans med en som är sjuk och jag måste inte vara med nån som är sjukbara för att jag är sjuk, Life sucks.


   
SvaraCitera

Nej det finns många kvinnor som är tillsammans med rullstolsbundna och sjuka personer. Det du behöver göra är att ändra den attityden du har mot ditt liv. Om du ser allting från en dålig vinkel så kan det inte bli något annat än dåligt :/


   
SvaraCitera

Och jag förstår självklart din situation, jag skulle också vara ledsen och sur om jag var i din situation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns ju ingen frisk k vinna som vill vara i en relation med en sjukman    


   
SvaraCitera

Varför i hela världen skulle en kvinna välja en man efter deras friskhet??? Vi människor väljer den som passar oss bäst och är oss lika i humorn, tankesättet och sin personlighet. Har du aldrig hört "det är insidan som räknas".

Om du låter ditt liv styras efter en sjukdom eller ditt utseende, vad är det då för vits att leva?
Tekniken tar oss framåt, hela tiden. Det kommer nya vaccin mot sjukdomar hela tiden. Tekniken tar även dig framåt i ditt liv som person. Så om du bara lever ditt liv som DU vill så ska du nog se att i sin tid, så kommer du tillslut att besegra din sjukdom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är ju såhär, att dugerman inte åt kvinnan för ett utseendes skull, då får man aldrig ens chansen att visa sitt  inre, fö r då är hon redan intresserad av ngn annan dom ser bättre ut. det är aldrig insidan som räknas först nämligen, så är det i denna utseendefixerade värld.


   
SvaraCitera

Mannen tänk inte sådana tankar. Du kommer alltid att vara saknad. Ibland eller väldigt ofta känns livet jobbigt men det kommer ALLTID en vändpunkt. Tro mig!


   
SvaraCitera

Ja, om vi inte skulle bry oss om dig, så skulle vi inte skriva på denna tråd. 
Och om det där med ditt utseende. Det löser sig, i värsta fall så får du göra typ nån plastikoperation så du kan fixa till det som du vill. 
Men fokusera på det du vill och tycker är roligt och inte det tråkiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, då var de t ju det där igen, ska jag plastikopereramig så dög jag ju i alla fall inte som jag var.


   
SvaraCitera

alla vill till himmelen men ingen vill ju dö


   
SvaraCitera

bengtanders:
ja, då var de t ju det där igen, ska jag plastikopereramig så dög jag ju i alla fall inte som jag var.

Ja men det är ju du själv som säger att du är ful och inte duger???  Jag gav dig bara ett förslag eftersom du är så besatt av din "fulhet" och så vidare. Så vad vill du att jag ska svara dig????


   
SvaraCitera