Självskadebeteende – Snack – ungdev Forum

Aviseringar
Rensa alla

Självskadebeteende

Ämnesstartare

Jag skadar mej själv jämt genom att svälta mej o skära mej. Jag har en kille sen 1 år tillbaka och det tog slut för 2 månader sedan, nu vill han bli tillsammans igen och de vill jag med men då säger han att jag måste sluta skada mej själv annars går det inte säger han 🙁 vad ska jag göra? 

Citera

sluta skada dig kanske

SvaraCitera

Hej Eftersom du  har ett självskadebeteentde  och skadar dig själv så antar jag att du inte mår bra alltid Du borde gå och prata med någon som kan hjälpa dig tex en läkare eller nån att prata med ? Om du inte redan har gjort det ? 

SvaraCitera
Ämnesstartare

j.ribbestal:
 Hej Eftersom du  har ett självskadebeteentde  och skadar dig själv så antar jag att du inte mår bra alltid Du borde gå och prata med någon som kan hjälpa dig tex en läkare eller nån att prata med ? Om du inte redan har gjort det ?

Jag är för rädd för att söka hjälp men så kanske de inte förstår mej..

SvaraCitera
time
 time

Du är absolut inte ensam om att ha ett självskadebeteende och att söka hjälp kan faktiskt göra det bättre 🙂 Jag självskadade när jag var yngre och jag blev frisk efter att ha fått hjälp. 

Däremot vet jag att det inte går att sluta för att någon annan ber en, du måste vilja det själv. Vill du sluta? 

SvaraCitera
time
 time

Jag såg din andra tråd och vill att du ska veta att du kan höra av dig till oss här på sajten såväl som till mig i pm om du behöver hjälp med något. Jag känner igen mig till hundra procent för jag hade precis liknande känslor!

SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Du är absolut inte ensam om att ha ett självskadebeteende och att söka hjälp kan faktiskt göra det bättre 🙂 Jag självskadade när jag var yngre och jag blev frisk efter att ha fått hjälp. 

Däremot vet jag att det inte går att sluta för att någon annan ber en, du måste vilja det själv. Vill du sluta? 

SvaraCitera
Ämnesstartare

oliviapalsson:

Jag vill försöka men de känns som min enda trygghet 

SvaraCitera

Okej men om det känns bättre så kan du kanske prata med dina föräldrar så kan dom vara med dig när du teäffar läkarenoch prata med läkaren och om du tycker det är jobbigt att förklara direkt till läkaren kanske du kan berätta för dina föräldrar först hemma så kan dom prata med läkaren så han eller hon förstår att du tycker det är extra jobbigt? Tror det hjälper väldigt mycket att få hjälp av en läkare och kan förstå att det kan vara väldigt jobbigt men man får också tänka att det är värt att lägga ner tiden på det för att få hjälp med sitt självskadebeteende så du kan va ihop med din kille och må bra 🙂 

SvaraCitera

oliviapalsson:

jag kan hjälpa dig!

SvaraCitera
seumi

oliviapalsson:

Jo men det gör dom, de som jobbar med sådant där är proffs och kan sitt yrke.  De kommer att ge dig den hjälpen du behöver. Men det är okej att vara rädd.

SvaraCitera