Aviseringar
Rensa alla

Skära sig

Rambo

xXkaulitz:

ok...har tagit till mig det ni skrivit...har inte skurit mig på 1 vecka nu.
min psykolog sa att dom kanske ska lägga in mig.

Fan vad bra. Lycka till [smile]

Olycklig:

Har jag väl visst 😉 allt handlar om att personerna vill ha uppmärksamhet men de visar det inte.

Men gud, det är ju du som verkar vilja ha uppmärksamhet när du skriver i en tråd som du själv anser är för småungar, eller vad du nu har valt att kalla det? [no-no]

SvaraCitera
Rambo

Videung:

Vill man ha uppmärksamhet finns det bättre sätt att få det på , skulle jag vilja säga.

så sant.

SvaraCitera

xXkaulitz:

Hej....ville bara kolla omd et är någon mer ännjag som skär sig när dom mår dåligt....har gjort det sen jag var 12 år.
går på bup, men dom hjälper mig inget....

Nej, som andra har sagt är du absolut inte ensam. Jag skar mig mer eller mindre regelbundet i, vad kan det ha varit, 8 år? Har nu mer eller mindre slutat, även om återfall förekommer.

Bup hjälper inte ett skit, enligt min och mina vänners erfarenhet kan de inte hantera ett rejält utvecklat självskadebeteende. Personligen så hjälpte det aldrig med inläggning, men det är möjligt att det är annorlunda för dig.

Dock tycker jag att du ska fråga din terapeut om DBT - Dialektisk Beteendeterapi. DET hjälper mot självskadebeteende. Det är en extremt krävande och jobbig terapi, men det är värt det. Det har hjälpt mig och flera vänner att sluta skära sig och att hantera livet i allmänhet bättre.

Dessutom, får du någon medicinsk hjälp, eller bara samtal? För t ex mig är en kombination nödvändig, men så är det inte för alla.

Jag hoppas verkligen att det går bra för dig. Ingen ska behöva må så dåligt att man skär sig, men tyvärr så ser inte verkligheten ut så. Det enda råd jag egentligen kan ge dig är att ta upp DBT med din psykolog. Det är mer eller mindre omöjligt att sluta skära sig på egen hand.

Lycka till. Och om du vill prata mer, skicka ett PM (:

SvaraCitera

ja jag har skärt mig

SvaraCitera

jag skär mig när jag mår bra [y]

SvaraCitera
sayers

Är allt för många småungar som tror att det är en stil att må dåligt,
alltså va i helvete?

SvaraCitera

jag skär ig och har gjort det i fem år
och kämpar för att sluta.

har du hört om dbt? dialektisktbeteendeterapi?
det skall vara bra mot självskadande,
de ger dig värktyg till att klara av de svåra situationerna och kännslorna så du inte agerar mot dig själv.

jag skall börja i dbt själv och har hört på många fronter att det skall vara väldigt bra och har hjälpt!

mvh

SvaraCitera

kebu12:

kebu12

[love][love][love][love]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gör

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skär mig

SvaraCitera