vetinte1999:
Okej, Jag tkr det är rätt så vanligt att folk som är 11 iaf försöker begå självmord...
Försök är oftast inte ett försök att dö utan snarare ett rop på hjälp, speciellt bland yngre.
Dan_the_ironman:
Försök är oftast inte ett försök att dö utan snarare ett rop på hjälp, speciellt bland yngre.
asså jag fattar inte ''ett rop på hjälp''
alla säger ju att man inte vill ha ngn hjälp, det säger jag med fast endå att jag inte orkar gå och må dåligt varje dag..
vetinte1999:
asså jag fattar inte ''ett rop på hjälp''
Det finns en anledning att yngre typ lyckas 1/10. De flesta vill inte dö innerst inne utan bara få en förändring.
Dan_the_ironman:
Det finns en anledning att yngre typ lyckas 1/10. De flesta vill inte dö innerst inne utan bara få en förändring.
förändring ?
Jag skär mig. För då är jag inte osynlig :3 det känns bättre.
vetinte1999:
Jag vill själv göra det fast jag tänker på hur ledsna min vänner kommer bli och min storebror och jag inte hade några vänner elr en storebror så skulle jag redan vart död nu och det skulle säkert många fler också vart ...
okej, vrf ville du avsluta det och gå den feges väg? Kände du att du inte passade in, mobbning, problem hemma?
_Rebirth_:
okej, vrf ville du avsluta det och gå den feges väg? Kände du att du inte passade in, mobbning, problem hemma?
Problem hemma kan man ju säga ja..
Massa problem i skolan och min jävla lärare HATAR mig..
Nej jag passar inte men endå är jag bland dom populära så exakt varje sak jag gör påpekar ALLA det..
Nej inte mobbning men jag har mobbat en person och har inte sagt förlåt eller ngt, men jag blir retad i skolan iblan av alla äldre..
och jävligt mkt mer!, åå ja jag vill gå den fega vägen, har redan skrivit upp ett datum ...
vetinte1999:
text
hallå du är tolv år, kom ihåg att självmord är en permanent lösning på ett tillfälligt problem. Efter regn kommer solsken, tänk på allt du kommer missa. Jag kan garantera dig att det kommer bli bättre. Avslutar du ditt liv kommer det innebära en ofantlig smärta för hela din familj som aldrig kommer läka, tro mig.
vad är det för datum du har satt?
_Rebirth_:
Avslutar du ditt liv kommer det innebära en ofantlig smärta för hela din familj som aldrig kommer läka, tro mig.
vad är det för datum du har satt?
nej, mina föräldrar bryr sig inte om mig, jag ringer till min storebror i stockholm när jag behöver hjälp med läxor elr ngt för han bryr sig mer om mig är mina föräldrar, och jag kommer aldrig förlåta dom om man tänker på det dom har gjort ...
14 oktober, det är lång tid kvar men det är bara för alla säger att allt kommer bli bättre men det har ju fan vart såhär i 2-3 år och detta blir det sista om det fortsätter med detta jävla livet..
vetinte1999:
14 oktober, det är lång tid kvar men det är bara för alla säger att allt kommer bli bättre men det har ju fan vart såhär i 2-3 år och detta blir det sista om det fortsätter med detta jävla livet..
varför just 14 oktober? Antar att du försökt prata med kurator och så på skolan? om inte så kanske du ska börja där. Tro mig dina föräldrar bryr sig visst och din bror lär bli förkrossad.
Du lär snart börja högstadiet, varför inte vänta och se hur det blir då, nya kamrater och allt. Chans att börja om från noll. Inga problem bara att rycka upp dig och tänka från och med nu så kör vi!
_Rebirth_:
varför just 14 oktober? Antar att du försökt prata med kurator och så på skolan? om inte så kanske du ska börja där. Tro mig dina föräldrar bryr sig visst och din bror lär bli förkrossad.
en dag efter tjejen jag mobbade fyller år, jag försökte dränka mig i handfatet på våran toalett fast det rann vatten ut från dörren och mina kompisar såg vattnet så dom låste upp (det var för 2 år sen), 4 dagar innan min ena bästa vän fyller år och det känns bra just de datumet ..
nej, jag har inte pratat med någon elr jo jag har pratat med en social sak en gång vet inte hur fan dom fick veta att jag mådde dåligt men jag ljög om allt och sen var det inget mer med det. och ngn ungdoms hjälp sak har ringt mig varje vardag under 2 veckor nu fast jag svarar inte för vill inte prata med dom !!
Jag hatar mina föräldrar så jag bryr mig inte om dom blir ledsna elr inte, det var väll inte ens meningen att jag ska finnas för min mamma var ju bara 19 när hon fick mig.. och dom verkar inte bry t.ex det är ju jätte snäll att lämna mig ensam varje dag varje vecka i några månader när jag kom hem från skolan och tills kl 12 på natten och jag hade ansvar och var tvungen och städa och allt i det jävla stora huset och det var när mina föräldrar hade skilt sig så det var hos min pappa men min mamma har gjort saker mot mig också !
men den saken fixade sig för social saken sak fick veta det så tvingade dom min mamma att hämta mig så flyttade jag till henne 🙁
vetinte1999:
en dag efter tjejen jag mobbade fyller år, jag försökte dränka mig i handfatet på våran toalett fast det rann vatten ut från dörren och mina kompisar såg vattnet så dom låste upp (det var för 2 år sen), 4 dagar innan min ena bästa vän fyller år och det känns bra just de datumet ..
okej då tycker jag att du ska be om ursäkt till den tjejen du mobbade, lovar att en stor tyngd kommer släppa från dina axlar och du kommer sova bättre. har också varit i den situation flera gånger.
vetinte1999:
ej, jag har inte pratat med någon elr jo jag har pratat med en social sak en gång vet inte hur fan dom fick veta att jag mådde dåligt men jag ljög om allt och sen var det inget mer med de
för vissa hjälper det att prata om det, du kanske ska testa och berätta sanningen?
vetinte1999:
Jag hatar mina föräldrar så jag bryr mig inte om dom blir ledsna elr inte, det var väll inte ens meningen att jag ska finnas för min mamma var ju bara 19 när hon fick mig.
vet inte riktigt vad jag ska säga men eftersom er relation inte verkar vara den bästa kanske du ska berätta för din bror vad som försiggår så kanske han kan hjälpa dig?
_Rebirth_:
okej då tycker jag att du ska be om ursäkt till den tjejen du mobbade, lovar att en stor tyngd kommer släppa från dina axlar och du kommer sova bättre. har också varit i den situation flera gånger.
jag vet inte, jag är jätte bra kompis med henne nu men det kommer kännas fel eftersom jag bor i en annan stad nu, så jag tar nog de face2face med henne i sommar när jag ska till borås..
_Rebirth_:
för vissa hjälper det att prata om det, du kanske ska testa och berätta sanningen?
Om jag slutar tycka att jag är värd allt skit så skulle jag nog göra det, men jag tkr ju att jag är värd det, och att jag inte vågar gå till typ kuratorn...
_Rebirth_:
vet inte riktigt vad jag ska säga men eftersom er relation inte verkar vara den bästa kanske du ska berätta för din bror vad som försiggår så kanske han kan hjälpa dig?
vet inte, hon kommer säkert inte fatta för han känner inte pappa eftersom han typ hatar pappa för allt pappa har gjort mot honom och så.. (vi är halvsyskon så vi har bara samma pappa)
vetinte1999:
jag vet inte, jag är jätte bra kompis med henne nu men det kommer kännas fel eftersom jag bor i en annan stad nu, så jag tar nog de face2face med henne i sommar när jag ska till borås..
ja men då är det ju nästan löst ju, finns ingen anledning att sitta och tänka på det mer.
vetinte1999:
Om jag slutar tycka att jag är värd allt skit så skulle jag nog göra det, men jag tkr ju att jag är värd det, och att jag inte vågar gå till typ kuratorn...
varför är du värd allt skit?
vetinte1999:
vet inte, hon kommer säkert inte fatta för han känner inte pappa eftersom han typ hatar pappa för allt pappa har gjort mot honom och så.. (vi är halvsyskon så vi har bara samma pappa)
ja men du kan ju göra ett försök, skadar ju inte.
_Rebirth_:
ja men då är det ju nästan löst ju, finns ingen anledning att sitta och tänka på det mer.
men jag kan ju inte sluta tänka på det, det är det som är problemet ..
_Rebirth_:
varför är du värd allt skit?
vet inte, för jag har inte alltid gjort bra saker t.ex jag har druckit i smyg ett par gånger och jag har testat att röka och vart taskig mot andra..
_Rebirth_:
ja men du kan ju göra ett försök, skadar ju inte.
vet inte..