Notifications
Clear all

Skära sig

WolfCry:

Har inga vänner eller partner där jag bor just nu heller så jag förstår dig helt. Men jag har funderat på att dra iväg på något som kallas träffpunkten där människor som är ensama eller mår dåligt på andra sätt kan träffas. Det brukar ju finnas något liknande i de flesta kommuner, har du hört talats om något sånt? 

Jag har ingen koll men det kanske finns någon mötesplats för tonåringar också.. 

Livet fixar sig det tar bara lite tid!!

ReplyQuote
Topic starter

Danneboi:

Säger du som säger att jag ska supa mig full, det är ju korkat och dessutom smakar öl äckligt, jag spyr på öl, fy.

Danneboi:

Sup dig fullTumme upp

ReplyQuote
cccx
 cccx

testa

ReplyQuote
reben

du kan nog inte riktigt ta reda på det. det är nog bara att rannsaka dig själv. mår du bra? många mår dåligt i tonåren och det finns mycket hjälp att få (vet att du bad om att inte få det rådet, men glöm inte att det finns). oavsett om din känsla av att vilja göra dig illa är pga att du är uttråkad eller att du mår dåligt är det fortfarande någonting du så mycket som möjligt bör undvika. 

försök sätta fokus på andra saker när de här känslorna av att vilja göra dig illa kommer. vad tycker du är kul? tv-serier? datorspel? rita kanske? baka? även saker som kanske inte är så kul kan vara bra att skifta fokus med (om man fixar att ta sig an dom dvs) som ex gå en promenad, diska. vet naturligtvis inte vad du har för situation i livet men alldagliga saker. 

viktigaste är mest att få en skiftning i tankarna och vända dem åt ett annat håll. gärna något som kan hålla fokus ett tag så att man hinner lugna ner sig lite inombords under tiden. 

att faktiskt göra sig illa när man mår dåligt skapar tyvärr ofta ett tankemönster där man istället för att välja saker som är bra, istället väljer att fortsätta att göra sig illa. du sitter därför i en jättebra sits att redan nu bryta mönster. välja att göra något bättre istället! 

ReplyQuote
Topic starter

reben:
du kan nog inte riktigt ta reda på det. det är nog bara att rannsaka dig själv. mår du bra? många mår dåligt i tonåren och det finns mycket hjälp att få (vet att du bad om att inte få det rådet, men glöm inte att det finns). oavsett om din känsla av att vilja göra dig illa är pga att du är uttråkad eller att du mår dåligt är det fortfarande någonting du så mycket som möjligt bör undvika. 

försök sätta fokus på andra saker när de här känslorna av att vilja göra dig illa kommer. vad tycker du är kul? tv-serier? datorspel? rita kanske? baka? även saker som kanske inte är så kul kan vara bra att skifta fokus med (om man fixar att ta sig an dom dvs) som ex gå en promenad, diska. vet naturligtvis inte vad du har för situation i livet men alldagliga saker. 

viktigaste är mest att få en skiftning i tankarna och vända dem åt ett annat håll. gärna något som kan hålla fokus ett tag så att man hinner lugna ner sig lite inombords under tiden. 

att faktiskt göra sig illa när man mår dåligt skapar tyvärr ofta ett tankemönster där man istället för att välja saker som är bra, istället väljer att fortsätta att göra sig illa. du sitter därför i en jättebra sits att redan nu bryta mönster. välja att göra något bättre istället! 

Jag tror jag mår dåligt faktiskt, har inte några vänner att umgås med men jag pratar ju med folk i skolan. Pratar ofta med en invandrare i vår klass som jag blivit bra klasskompis med och han lär mig dari (typ persiska) och under veckan har jag lärt mig säga hej, hejdå, hur mår du, jag mår bra, vad heter du och vad jag själv heter och jag har väl intd tänkt på att skära mig lika mycket men det kommer tillbaka när jag är hemma men det är inte lika illa nu som det har varit. 

ReplyQuote

Danneboi:

Självklart det är så jag alltid tänkt på de senaste åren också.. Men då har jag varit frisk nog för att kunna tänka och dessutom har det hänt mycket positivt, så klart det blir bra till slut. Men ska lämna orten bakom mig snart och det känns jävligt bra..

ReplyQuote

Lazarus:
Asså jag vet inte vad det är men jag tänker ofta på att skära mig men jag vet inte varför.
Har svårt att skilja på om det är för att jag helt enkelt har tråkigt eller om jag mår dåligt, hur kan jag ta reda på det så enkelt som möjligt? 
Snälla säg inte att jag borde prata med någon för det tänker jag inte och jag behöver det inte.

vad du en gör, börja inte med det. har skadat mig själv i över 8år och har djupa ärr som jag har komplex över och tar tid att läka :/. ta hand om dig! 

ReplyQuote

IMG_1694.JPG
IMG_1696.JPG
Det var så det började för mig med "bara" tankar. Håll dig sysselsatt med annat och försök undvika tankarna.
Vill påpeka att jag inte längre skär mig.

ReplyQuote