Notifications
Clear all

skillnad?

Topic starter

soimpolite:

till 100 % tro att det inte är ngn skillnad och att man bara dör. stör mig verkligen.

Nej, men kanske till 98%? Jag vet inte. Vet Du?

ReplyQuote
Topic starter

Mow Skwoz:

Det du upplever efter döden kommer vara detsamma som det du upplevde innan livet: ingenting.

Exakt mina tankar om liv och död sen 7 års ålder [cheers] Vi är ju trots allt bara proteiner och aminosyror, kemiska reaktioner och elektriska impulser. Inget ångestframkallande med det. Är väl bara att leva livet till fullo medan man kan.

ReplyQuote
Topic starter

Mow Skwoz:

Ja, men du har fel.

Hur kan du vara så säker? [surprised]

ReplyQuote
Topic starter

S3ON:

Hur kan du vara så säker? [surprised]

Jag kan förstås inte bevisa en absolut sanning, men jag uppfattar döden som så, att den inte består av annat än just: döden. Icke-existens. Finito. Fin. Det är så jag tolkar evolutionen.

ReplyQuote
Topic starter

Lik som lik

ReplyQuote
Zsasz

isola:

Lik som lik

ReplyQuote
Topic starter

Mow Skwoz:

Nej, men kanske till 98%? Jag vet inte. Vet Du?

Nej därför jag frågar

OF 5:

Jo jag vet att det brukar sägas raka motsatsen men jag har ingen erfarenhet av att lyckas

[sad] Då har du inte försökt tillräckligt [wink] Nej men vet hur hur det är, sucks. fast förändring kan iaf ge upphov till något nytt och nya saker behöver man nog i livet

ReplyQuote
Topic starter

soimpolite:

man bara dör, försvinner

ReplyQuote
Topic starter

soimpolite:

Då har du inte försökt tillräckligt [wink] Nej men vet hur hur det är, sucks. fast förändring kan iaf ge upphov till något nytt och nya saker behöver man nog i livet

har inte slutat försöka men har ju ingen erfarenhet förns jag upplevt en förändring, frågan är ju bara om man orkar försöka tills dess

ReplyQuote
Topic starter

OF 5:

har inte slutat försöka men har ju ingen erfarenhet förns jag upplevt en förändring, frågan är ju bara om man orkar försöka tills dess

fortsätt försök eller dö. vad är det för mening med något däremellan om du inte trivs med det. saker kommer antagligen inte ordna sig med tiden

ReplyQuote
Topic starter

soimpolite:

. vad är det för mening med något däremellan om du inte trivs med det. saker kommer antagligen inte ordna sig med tiden

me försöker lösa det fast emellan åt försöker jag ju dö också men det går inge bra något av det

ReplyQuote
Topic starter

Ingen skillnad alls.

ReplyQuote
Topic starter

nix. tror däremot icke att man helt bara dör. Inte alla i alla fall. jag har blivit väldigt filosofisk och flummig senaste haha!

ReplyQuote