soimpolite:
till 100 % tro att det inte är ngn skillnad och att man bara dör. stör mig verkligen.
Nej, men kanske till 98%? Jag vet inte. Vet Du?
Mow Skwoz:
Det du upplever efter döden kommer vara detsamma som det du upplevde innan livet: ingenting.
Exakt mina tankar om liv och död sen 7 års ålder Vi är ju trots allt bara proteiner och aminosyror, kemiska reaktioner och elektriska impulser. Inget ångestframkallande med det. Är väl bara att leva livet till fullo medan man kan.
Mow Skwoz:
Ja, men du har fel.
Hur kan du vara så säker?
S3ON:
Hur kan du vara så säker?
Jag kan förstås inte bevisa en absolut sanning, men jag uppfattar döden som så, att den inte består av annat än just: döden. Icke-existens. Finito. Fin. Det är så jag tolkar evolutionen.
Lik som lik
isola:
Lik som lik
Mow Skwoz:
Nej, men kanske till 98%? Jag vet inte. Vet Du?
Nej därför jag frågar
OF 5:
Jo jag vet att det brukar sägas raka motsatsen men jag har ingen erfarenhet av att lyckas
Då har du inte försökt tillräckligt Nej men vet hur hur det är, sucks. fast förändring kan iaf ge upphov till något nytt och nya saker behöver man nog i livet
soimpolite:
man bara dör, försvinner
soimpolite:
Då har du inte försökt tillräckligt Nej men vet hur hur det är, sucks. fast förändring kan iaf ge upphov till något nytt och nya saker behöver man nog i livet
har inte slutat försöka men har ju ingen erfarenhet förns jag upplevt en förändring, frågan är ju bara om man orkar försöka tills dess
OF 5:
har inte slutat försöka men har ju ingen erfarenhet förns jag upplevt en förändring, frågan är ju bara om man orkar försöka tills dess
fortsätt försök eller dö. vad är det för mening med något däremellan om du inte trivs med det. saker kommer antagligen inte ordna sig med tiden
soimpolite:
. vad är det för mening med något däremellan om du inte trivs med det. saker kommer antagligen inte ordna sig med tiden
me försöker lösa det fast emellan åt försöker jag ju dö också men det går inge bra något av det
Ingen skillnad alls.
nix. tror däremot icke att man helt bara dör. Inte alla i alla fall. jag har blivit väldigt filosofisk och flummig senaste haha!