Aviseringar
Rensa alla

Skjutning i skola i USA - minst 27 döda

g*nus:

Typ - personligt HAT gentemot de individer gärningsmanen skjuter - men de verkar ju skjuta på måfå?

Det handlar inte så mycket om individerna utan mer om vad dom representerar, sedan handlar det bara om att skada så många som möjligt av alla dom som aldrig gjorde något. Se på rosengård/ tensta och liknande områden där unga kastar sten på räddningstjänsten, dom har ju knappast gjort något dåligt. En del saker kommer vi aldrig riktigt kunna begripa. Men det finns ju en hel del att arbeta på inom andra områden, som att hjälpa människor till bättre tillvaro.

SvaraCitera
Lounge

dazed:

Alla var registrerade på henne tror jag.

jzuz

SvaraCitera

Lounge:

om vi tar exemplet skolskjutningar. är ett stort problem i usa med många tragedier. nog tycker i princip alla att det är en fruktansvärd händelse och det rapporteras över hela världens medier. inte tycks det ske någon förändring i huruvida folk vill ha vapen eller ej. gm snodde ett av vapnen han använde igår av sin mamma.

Det beror ju dels på att media väljer att porträttera på andra sätt också. Att lagar formar människor till viss del tycker jag är en självklarhet, även om lagen på något sätt måste vara sprunget ur folket. Sedan är det klart att det är svårt att säga huruvida lagen påverkar eller att de rösterna som skapade lagen som påverkar, men lite av båda världar borde vara ett rimligt svar.

SvaraCitera

Finner det oroande att media går ut med ett namn som visar sig vara fel. Till och med ED hade rätt innan de större tidningarna.

SvaraCitera

Lounge:

fredligt? vad grundar du det i

Borde kanske inte yttra mig om något jag inte är insatt i, men vad jag vet pågår inga inbördeskrig eller krig överhuvudtaget. Anser att jag kan kalla det ett fredligt land på de grunderna, kan jag det?

SvaraCitera
Lounge

Sameshit:

Borde kanske inte yttra mig om något jag inte är insatt i, men vad jag vet pågår inga inbördeskrig eller krig överhuvudtaget. Anser att jag kan kalla det ett fredligt land på de grunderna, kan jag det?

...

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_the_United_States

SvaraCitera

Lounge:

...

Jaa men.. ja... jag skäms

SvaraCitera
Lounge

Sameshit:

Jaa men.. ja... jag skäms

[love]

SvaraCitera

dazed:

Om ändå vapenlagarna hade varit liberalare så att lärarna eller eleverna kunde ha skjutit gärningsmannen. [smile]

​​Det kanske är på g [y]

SvaraCitera

Om vi skjuter alla män kanske vi slipper sånt här????

:O

SvaraCitera

nubbie:

Jo det är ju en så typisk amerikansk åsikt, om USA ändå hade haft gaskamrar och dödat alla tyskar efter andra världskriget hade vi sluppit förintelsen av judar.

SvaraCitera

dazed:

Jo det är ju en så typisk amerikansk åsikt, om USA ändå hade haft gaskamrar och dödat alla tyskar efter andra världskriget hade vi sluppit förintelsen av judar.

Förstår inte hur ett samhälle nästan helt och hållet kan undgå att utvecklas med tiden.

SvaraCitera

SvaraCitera

Älskar speciellt skollobbyisternas reaktion på det hela

"Ja detta var ju hemskt, men om lärarna hade fått bära vapen i skolan hade det aldrig hänt"

[love]

SvaraCitera

Att (nästan) alla bär vapen är bara ett bevis för att USAs befolkning i grund och botten känner sig jävligt otrygga. [sad]

SvaraCitera