Det som har varit bra ä väl att jag börjar ta tag i mitt liv.
Det som har varit dåligt är väl att jag förlorade en jätte bra tjej och de har varit jobbigt i skolan.
Den största förändringen som har hänt måste vara musiken. I början av året fick jag nämligen upp ögonen för indierocken och hittade fantastiskt mycket bra musik, när man tänker tillbaka så är det sjukt hur många band jag har upptäckt under årets gång. Jag har även upptäckt författaren Jasper Fforde som nu tillhör mina favoritförfattare - även detta hände i början av året. Och appropå böcker så hade Liftarens Guide 30 årsjubileum i år, vilket givetvis firades med att sy Marvin på syslöjden, plöja igenom serien igen, läsa And Another Thing och göra en liten lerbyst av Zaphod.
Jag slutade äntligen högstadiet och började gymnasiet i höstas. Skönt, min nya klass är så mycket bättre än den gamla och jag gillar mina karaktärsämnen. Men det är ganska mycket läxor, och med den dåliga självdisciplinen jag har blir det lätt stressigt. Det ska jag försöka ta tag i till 2010, det är framför allt stressen som har dragit ner på 2009.
Året gick snabbt men det känns ändå som det var länge sedan årskiftet 2008-2009 - antagligen för att det var ett ganska intensivt år.
Började med Januari och Slutar med December.
Inga konstigheter.
Slutbetyg>C-körkort>Cililingenjörsutbildning
annars hare vatt som vanlit elelr daton gått sääöndr så måste köpa all musik ja hade på datn har ej råd
saturn:
vem är du då?
Var aktiv här för ett tag sen, du kanske fattar varför jag lämnade stället. Men gjorde återbesök och fann att flera jag kände igen var kvar. Däribland Troff.
Matjesill:
Var aktiv här för ett tag sen, du kanske fattar varför jag lämnade stället. Men gjorde återbesök och fann att flera jag kände igen var kvar. Däribland Troff.
Awesome. Du valde ingen rolig tid att komma tillbaka dock.
saturn:
Awesome. Du valde ingen rolig tid att komma tillbaka dock.
How so?
2009 - slutade upp med att vara en dryg mobbare och en omogen jävel (i stort sett) , blev UM'are.
2009 bestod av Mjölk, hockey, festival, tragik och Winnerbäck.
Vet inte riktigt hur jag ska börja, för det har både hänt så fruktansvärt jobbiga saker och så väldigt fina saker. Förmodligen året med störst kontraster. Jag tar det kronolooogiskt.
Året började med att jag hoppade av hälften av kurserna och började gå skola på halvtid. Jag fick även (äntligen) antidepressiva utskrivet av bup.
Jag hoppades att allt skulle bli bättre, men nä.
I mitten av januari försökte en familjemedlem ta livet av sig. Leta i natten, ambulans, polis, sjukhus, psyket.. Ja. De kommande veckorna, månaderna, var jag livrädd. H*n blev inlagd ett par gånger men fick antidepp och kom till sist hem. Värsta tiden i mitt liv.
Någon månad senare dog min hund, dagar efter att min katt blivit överkörd. (en katt som ännu några dagar tidigare fått en spruta för flera flera tusen. heh)
Under våren började jag umgås mer och mer med några killar som nu är bra kompisar. Det känns skönt att ha ett gäng som hör av sig på helger och drar med en på saker osv.
På valborg var jag hemma hos en av dem, men mådde dåligt och bad pappa komma och hämta mig, vilket han gjorde. Han hade dock druckit nån öl och med vår tur blev vi såklart stoppade. 18000 i böter samt 8 månader utan körkort. hurra.
Sommar. Både jag och min favoritfamiljemedlem mådde bättre, käkade SSRI ikapp och h*n skaffade sig en partner! Otroligt glad för det är jag men gladast är nog räven. Kunde släppa lite på oron och så.
Under sommaren jobbade jag 5 veckor på kyrkogård och resten av tiden var jag mest i Härnösand. Vid midsommar hände äntligen något riktigt bra :$ Blev tillsammans med min pojkvän på riktigt, efter att ha varit "nästan-ihop" i 2 år. (Ja, nästan-ihop är ett begrepp, faktiskt vanligare än man kan tro. Läste idag att 54% av Cosmopolitans läsare är nästan-ihop med någon! mmmmmhm)
Hursomhelst var jag med honom i Norrland en massor, sen åkte vi till Emmabodafestivalen och hade sex i en skog medan tio tusen myggor mumsade på våra kroppar. Mums.
Framåt hösten började jag i en ny klass, eftersom jag var tvungen att gå om 2an. Pojkvän skaffade lägenhet i Uppsala, där jag spenderade helger och lov.
Skolan gick väl som vanligt, jag var sjuk och borta mycket men trivdes i alla fall i klassen, för en gångs skull. Skönt att slippa alla fuckfaces från min gamla klass, men synd att jag inte längre fick äran att gå i samma klass som ohYEA_, min vapendragare, älskare och fru.
Plötsligt blev det vinter, CSN gjorde slut med mig och jag grät och grät. Nä. Som tur var hade jag jobbat lite mer på kyrkogårn under höstlovet, så pengarna räckte till julklappar i alla fall. Ska försöka få lite rätsida på det där nu när skolan börjar igen, för jag har faktiskt inte haft sååå mycket frånvaro.
På juldagen (efter en lugn och skön jul med familjen) åkte jag till Härnösand igen, där pojkvän kommer ifrån, och så firade vi nyår och sånt. Mysigt. Sen tog året slut!
Tråden låst på grund av inaktivitet