Aviseringar
Rensa alla

Skuldkänslor

Ämnesstartare

Är det bara jag som får skuldkänslor FÖR ANDRAS LIV jättelätt? Alltså, det var värre när jag var liten... kunde tycka synd och må dåligt om jag såg en tjock människa. Typ gammal med rullator. Tänkte fan vad synd den måste vara olycklig. Eller någon missbildad eller efterbliven. Typ en tycka synd om må dåligt känsla för den personen.

Men idag är det mer... får ångest över helt töntiga saker! Som om jag ringer försent till släkt och tackar för tex julklappar! Eller ser någon som sitter ensam i matsalen! Eller ser någon som ser ledsen ut. Eller vid julafton tänker att det är så många ensamma där ute! Asså det är asjobbigt lol. Vet att det beror på att jag är en ängel i själen och god, MEN rent psykologiskt varför är det såhär...

Fast lider iofs inte av det, undrar väl bara om det är någon som är likadan när det gäller detta? [smile]

Citera
Ämnesstartare

Jag får INTE skuldkänslor över det jag gör om jag tex skulle ljuga eller göra något olagligt. Menar SKULDKÄNSLOR över ANDRAS situationer. Kanske inte ens heter skuldkänslor, men empati tycka synd om osv :S

SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaaa vet exakt vad du menar, har alltid varit så med mig och gamla gubbar, pallar typ inte gå förbid sådanna som står och bränner mandlar för de ser alltid så sorgset ut. Häromdagen på "halv åtta hos mig" så var det en skitsöt gubbe som lagade mat och han kom sist, asså fick lägst poäng för sin mat, började typ gråta lol

SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Häromdagen på "halv åtta hos mig" så var det en skitsöt gubbe som lagade mat och han kom sist, asså fick lägst poäng för sin mat, började typ gråta lol

Haha tack! Sådär är det för mig med! Det var något lyckohjul och så precis när spelet börjat tror jag så blev en gammal gubbe bankrutt och han såg så ledsen ut. Eller om någon förlorar på Vem vill bli miljonär, typ en gammal, förlorar allt... "Jaha..." säger den personen och ler det där leendet som ska säga Det är okej men blicken säger Fan vad ledsen jag blev

SvaraCitera