Då var det dags för ett nytt redaktionsmöte. Imorrn klockan 19 sitter jag vid Skype med en rykande kopp glögg! Precis som förra gången testar jag att lägga ut en liten mötesordning här innan mötet så att ni har större koll på vad jag kommer prata om och hinner förbereda lite tankar och förslag!
1. Tidernas bästa julkalendrar
Vår lista över tidernas bästa julkalendrar börjar ta sig, men vi skulle behöva två eller tre stycken till. De vi har klara hittills är:
- Nissene på låven
- Julens hjältar
- Mysteriet på Greveholm
- Pelle Svanslös
- Oioioi.se
- Sunes Jul
Är det någon som har någon annan på gång, eller något förslag? Det vore kul om vi kunde få in någon radiokalender också …
Vi skulle dessutom behöva någon mer jultext också. Kanske lite rimtips? Krönika om den eviga julhetsen? Lista med de mest överskattade sakerna med julen? Har ni några idéer?
Amy hade ett förslag om att sätta ihop en lista med de bästa sakerna inför julen. Har ni några bidrag till den?
2. Årslistor
Inför nyår är det alltid trevligt att summera året som gått. Marielle var sugen på att ta hand om årskrönikan, men det vore kul att även ha lite listor av olika slag. Erik har åtagit sig att smälla ihop en ”Årets bästa låtar”. Finns det någon som har lust att lista något annat? Årets bästa filmer? Årets bästa böcker? Årets bästa Idol-framträdanden? Årets roligaste forumtrådar?
3. Körkortstema
I mitten av februari tänkte vi ha lite körkortstema på sajten. Två veckor fullsmackade med trevliga artiklar och aktiviteter. Jag och Erik har suttit och spånat fram ett par förslag:
- Tips inför teoriprovet
- Tips inför halkkörningen
- Lista med bilfilmer (DRIVE, Fast & The Furius, Bilar, Gone in 60 Seconds, Senna, Taxi, Days of Thunder, Bulitt, Le Mans)
- Tips på hur du blir mindre frustrerad bakom ratten
- Guide: Så klarar du uppkörningen
- Bilens historia (Från T-forden till elbilen).
- En spotifyista med billåtar. (Driving in my car, Fast car).
Har ni fler förslag? Och är det något ni själva är intresserade att skriva om?
4. Vad händer?
Vad för spännande saker är på gång i världen? Är det några nya stora tv-serier, filmer, skivsläpp, evenemang som kommer inom kort som vi bör uppmärksamma?
5. Flytta hemifrån
Vår flytta hemifrån-guide är nog nästan klar nu. Vi har fått ihop följande punkter:
- Hitta bostad
- Packa rätt
- Adressändra
- Second hand
- Tips: Ta inte emot allt du får
- Möblera med omsorg
- Anordna en inflyttningsfest
Behövs det någon mer punkt eller är den redo att publiceras? Kanske bör vi i så fall hålla på den till januari innan vi pubbar, ingen sinnesfrisk människa flyttar väl under julen?
6. Barnprogramsklassiker
Vi har en hel del förslag liggandes i forumet. In och kika och se om det är något som lockar!
7. Ungdomsfilmer
Det är lite dåligt med bidrag till vår gemensamma text om ungdomsfilmer. Än så länge har vi bara typ två stycken, men det ligger flera förslag i tråden. Kanske är det någon du har lust att skriva om?
8. Övrigt
- Har ni några andra tankar och funderingar? Det kan gälla textförslag, sajtförbättringar eller vad ni ska döpa er nya kattunge till!